بیشتر افراد از کاهش شنوایی ناشی از پیرگوشی رنج می‌برند. این افراد در تشخیص صداهای بلند مختلف دچار مشکل هستند.

دکتر شهربانو مقصودنیا متخصص گوش،حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سردسته بیماری‌های شنوایی پیرگوشی است. پیرگوشی همان کاهش عملکرد شنوایی است که بر اثر بالا رفتن عوامل ایجادکننده پیرگوشی،‌ شامل عوامل ژنتیکی، در معرض صداهای بلند قرار داشتن، عفونت‌های گوش است.

وی افزود: 50 درصد افراد بالای 70 سال از کاهش شنوایی ناشی از پیرگوشی رنج می‌برند این حالت ناشی از شروع تدریجی کاهش شنوایی عصبی دوطرفه برای فرکانس‌های بالاست. بنابراین فرد در تشخیص صداهای بلند مختلف مشکل پیدا می‌کند. مخصوصأ وقتی که سعی می‌‌کند صحبت‌های کسی را در محیط شلوغ بشنود.

مقصود نیا در خصوص نشانه‌های این بیماری اذعان داشت: نشانه‌های بیماری بدین صورت است که شخص ازکاهش شنوایی که به تدریح ایجاد شده شکایت دارد، بیمار بیان می‌کند که صدا را می‌شنود ولی قادر به تمایز گفتار نیست در عین حال صدای بلند او را اذیت می‌کند. 

وی در پایان اظهار داشت: از رفتن به مکان‌هایی که سرو  صدای زیادی دارند، خودداری کنید زیرا صداهای بلند موجب کاهش شنوایی می‌شود. برخی از داروها برای گوش ضرر دارد و مصرف آن سبب کاهش شنوایی می‌شود بنابراین بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار