نتایج برخی از پژوهشها نشان می‌دهد که هورمونهای بدنسازی تاثیر منفی زیادی بر روی قدرت و توان تولید مثل گذاشته و می‌تواند خطر ناباوری را تا حدود سه برابر افزایش دهد.

قاسم ضیایی فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ناباوری مشکلی شایع در بین افراد جامعه است که بسیاری از عوامل مرتبط با آن تا حد زیادی قابل کنترل هستند.

وی با بیان اینکه مصرف برخی از داروهای هورمونی به شدت بر روی باروری انسان تاثیر می‌گذارد تاکید کرد: نتایج برخی از پژوهش ها نشان می‌دهند که هورمونهای بدنسازی تاثیر منفی زیادی بر روی قدرت و توان تولید مثل گذاشته و می‌تواند خطر ناباروری را تا حدود سه برابر افزایش دهد.

ضیایی با اشاره به اینکه متاسفانه هورمون‌های بدنسازی به میزان زیادی توسط جوانان مورد استفاده قرار می‌گیرند تصریح کرد: جالب این است که در باشگاههای بدنسازی برخی از مربیان یا افراد غیر کارشناس اقدام به توصیه و حتی الزام استفاده از هورمون‌های بدنسازی می‌کنند.

وی گفت: این افراد هیچ گونه تخصص و آشنایی در خصوص توصیه به مصرف هورمون‌های بدنسازی ندارند.

ضیایی یادآور شد: باید باشگاه‌های بدنسازی در خصوص استفاده از مواد هورمون‌های بدنسازی بیشتر تحت کنترل و نظارت باشند و مربیان و دست اندرکاران باشگاه‌ها نیز نباید بدون داشتن تخصص و آگاهی وزرشکاران را به مصرف این هورمون‌ها و مواد توصیه کنند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار