طبق نتایج اولیه آراء مصری‌های خارج از این کشور ، عبدالفتاح السیسی آراء بیشتری را نسبت به حمدین صباحی کسب کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز ، خبرگزاری الشرق الأوسط گزارش داده است که عبدالفتاح السیسی ، وزیر دفاع سابق مصر، نسبت به رقیب سیاسی‌اش حمدین صباحی ، طبق نتایج اولیه آراء مصری‌های خارج از این کشور ، آراء بیشتری را کسب نموده است.

رأی گیری در خارج از مصر روز پنج‌شنبه شروع وروز گذشته پایان یافت  و طبق نتایج اولیه‌ای که از شمارش آراء اعلام شده است ، سیسی با رأی بالایی نسبت به رقیب خود ، از وی پیشی گرفته است.

طبق نتایج اعلام شده ،  در کنسولگری مصر در شهر جده عربستان ، سیسی 34 هزار و 304 رأی آورده ، در حالی که صباحی موفق به کسب 2164 رأی شده است.

همچنین در کشور امارات متحده نیز از بین 52256 رأی دهنده ، سیسی 49194 رأی کسب کرده  و صباحی نیز 2381 رأی را بدست آورده است.

همچنین در قطر از 21237 رأی ، سیسی 19165 رأی را کسب نموده ، درحالی که صباحی 1683 رأی را بدست آورده است.

همچنین در کشورهای غربی و آسیایی نیز سیسی توانسته است ، آراء بیشتری را کسب کند.

طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی کمیسیون عالی انتخابات ریاست جمهوری که شب گذشته منتشر شد، تعداد مصری‌های خارج که در انتخابات شرکت نمودند ، به 315 هزار نفر می‌رسد.

روز گذشته آخرین روز رأی گیری از مصری‌های خارج از این کشور بود و انتخابات ریاست جمهوری در داخل مصر نیز قرار است تا در دو روز 26 و 27 ماه می جاری برگزار گردد.

 گفتنی است انتخابات در خارج از مصر در 124 کشور به اجرا درآمد که رأی گیری هرروزه در ساعت 9 صبح شروع می‌شد و تا ساعت 9 شب به وقت محلی در هر کشور ، پایان می‌یافت.

همچنین کمیسیون انتخابات ریاست جمهوری مصر ، رأی گیری در لیبی، سوریه، سومالی و آفریقای مرکزی را به سبب اوضاع امنیتی در این کشورها لغو نمود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار