پنجمین همایش استانی « قرآن و سلامت » با حضور معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شهرکرد برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری در این همایش گفت: مشکلات و چالش هایی در بخش سلامت و درمان وجود دارد که باید مفاهیم قرآنی در طب سلامت به صورت کارشناسی استخراج و از سوی محققان استفاده شود.
دکتر مرتضی هاشم زاده افزود: امروزه اندیشه های اسلامی و مکتب کهن ایران در طب سلامت و مقالات و منبع های علمی دانشگاهی نقش کمرنگی دارد.
وی اظهار داشت: قرآن کریم، گنجینه ای ارزشمند و راهگشا در زندگی انسان است که دستورات مفیدی در رابطه با پیشگیری و درمان بیماری ها دارد و سلامتی و امنیت با عمل به دستورات این کتاب آسمانی در جامعه حاکم می شود.
دبیر همایش قرآن و سلامت نیز در این همایش گفت: این همایش در راستای فراگیر شدن مفهوم سلامت و ابعاد آن بر مبنای انسان شناسی قرآن در شهرکرد برگزار شد.
حجت الاسلام امیرقلی جعفری افزود: این همایش در سه محور سبک زندگی از دیدگاه قرآن، الکل و تاثیر آن بر روی سلامت، ارتباط انسان با جامعه و محیط از دیدگاه قرآن برگزار شد.
وی اظهار داشت: 78 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که پس از داوری آثار، هفت مقاله در همایش به صورت سخنرانی و هشت مقاله نیز به صورت بنر و پوستر در همایش ارائه شد.
جعفری اظهار داشت: خداوند، قرآن کریم را برای هدایت و استفاده مردم در امور زندگی فرستاده و از این کتاب آسمانی به عنوان داروی شفابخش در همه زمینه ها یاد کرده است./س
برچسب ها: همایش ، قرآن ، سلامت ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.