معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران به ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر پرداخت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در همایش ملی تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر که عصر امروز در سالن شهیدبهشتی ریاست جمهوری و با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شده بود، گفت: از جامعه ایثارگری حدود 140 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه‌ها در کشور حضور دارند.

وی همچنین با اشاره به عزم بنیاد شهید برای شناسایی دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر اظهار کرد: تاکنون از بین این افراد، شش هزار نخبه شناسایی کرده‌ایم. در مورد آمار دانشجویان مشروط یا دانشجویانی که نتوانسته‌اند از مقطع تحصیلی خود به مقصد بعدی بروند نیز باید گفت که این آمار تقریبا بالاست و حدود 15 درصد در این زمینه موفق نبودند و با سعی و کوششی که در دو سال اخیر در معاونت فرهنگی بنیاد صورت گرفته، این میزان از 15 درصد به 12 درصد رسیده است.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران همچنین به مسأله انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر برای تحصیل به محل سکونتشان اشاره کرد و گفت: در سال 92، 13 هزار و 800 دانشجو به محل اقامت خانواده خود انتقال داده شده‌اند.

شهیدی با اشاره به حضور جامعه ایثارگران در هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: هزارو 850 نفر از جامعه ایثارگری عضو هیأت علمی دانشگاه در سراسر کشور هستند.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: در سال جاری 60 نفر از اساتید و دانشجویان جامعه ایثارگری توسط کمیسیون‌های ضوابط وزارت بهداشت و علوم به عنوان برتر انتخاب شدند و امروز تعدادی از آنها در این جلسه حضور دارند.
در این مراسم همچنین دکتر سهراب‌پور - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان - نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد ، شهید ، شاهد ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار