همزمان با هفته میراث فرهنگی و با توجه به میراث ماندگار تاریخی و خشت یزد،کویر مرکزی ،حیات وحش و فرهنگ خاص و بومی آن توجه شیکه های خارجی برآن شدند تا از این شهر تصویر و مستنسازی کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دو گروه از خبرنگاران شبکه های مختلف اروپایی را به یزد فرستاده است، هرچند اعلام شده این خبرنگاران قرار است از شهرهای مختلف یزد گزارش تهیه کنند اما به جزییات آن اشاره نشده است.

دو تیم خبری شامل تصویربردار، خبرنگار، عوامل فنی و کارگردانی از دو شبکه کشور فرانسه به یزد امده اند

شبکه خبری دوم فرانسه و شبکه خبری M6فرانسه گروه های خبری خود را به یزد فرستاده اند، گفتنی است این گروه ها از مراجع ذیربط مجوزهای لازم را دریافت کرده و اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد در سفر تقریبا 5 روزه در یزد حضور دارند.

حضور خبرنگاران خارجی در یزد و معرفی توانمندی ها و پتانسیل های ارزشمند بافت تاریخی و آثار معماری فرصت ایده آلی برای معرفی شهر صلح و گفتگو به جهانیان است. می بایست زمینه حضور خبرنگاران و مستندسازان سایر رسانه های خارجی نیز فراهم گردد.

گفتنی است فرانسه دو (France 2) در ۲۱ دسامبر ۱۹۶۳ تأسیس شد و هم‌اکنون بزرگ‌ترین شبکه تلویزیونی فرانسه‌است که بخشی از گروه فرانس تلویزیون (France Télévisions) محسوب می‌شود. این شبکه در ۱ اکتبر ۲۰۰۰ میلادی با پخش تصاویر کشته شدن محمد الدوره در درگیری میان نیروهای رژیم اشغالگر قدس و فلسطینی ها، جنجالی در رسانه‌های جهان به پا کرد.

این در حالی است که شبکه M6همچنین به عنوان تلویزیون متروپل شناخته می شود. این شبکه سود آور ترین شبکه خصوصی فرانسه و طبق نظرسنجی ها پربیننده ترین شبکه فرانسوی زبان در جهان است.

مالک این شبکه یکی از ثروتمندان و در عین حال بزرگترین گروه های امپراطوری رسانه ای را دارد که صاحب چندین کانال تلویزیونی، مجلات، نشریات، تولید فیلم و شرکت های مربوط به رسانه ها و غیره این است که توسط
RTLمدیریت می شوند.

این شبکه خبرهای مربوط به رسوایی اخلاقی نخست وزیران فرانسوی را منتشر و بازتاب های بین المللی در این زمینه ایجاد کرد../س
برچسب ها: مستندسازان ، خارچی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.