یکی از مقامات جنبش فتح وابسته به "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد عباس هنوز در مورد ریاست دولت وحدت ملی آینده که با جنبش اسلامی حماس مشترک خواهد بود تصمیمی نگرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ امین مغبول دبیر شورای انقلابی فتح  گفت :« عباس به علت وظایف زیادی که هم اکنون برعهده دارد نخواسته است که نخست وزیر دولت وحدت ملی آینده باشد.»
مغبول پیش بینی کرد که این سمت به یک شخصیت مستقل خواهد رسید که هیچ وابستگی جناحی نداشته باشد.
این مقام جنبش فتح اظهار داشت انتخاب یک شخص مستقل برای سمت نخست وزیری با مقامات حماس که با تصمیم عباس مخالفت نکرده است بررسی خواهد شد.
خیلی ها عباس را برای هدایت دولت موقت وحدت ملی نامزد کرده اند.
اواخر ماه آوریل جنبش های فتح و حماس از یک توافقنامه آشتی برای پایان دادن به شکاف سیاسی بین فلسطینی ها خبر دادند. این شکاف زمانی بروز کرد که حماس در ژوئن سال 2007 بعد از اخراج نیروهای وفادار به عباس که اکنون در کرانه غربی حکومت می کند کنترل نوار غزه را بدست گرفت.
بر اساس توافق به عمل آمده که با مخالفت اسرائیل روبرو شد عباس در عرض پنج هفته مذاکرات برای تشکیل یک دولت وحدت ملی را شروع خواهد کرد و خواستار برگزاری انتخابات عمومی در طول شش ماه بعد از تشکیل دولت جدید خواهد شد.
مغبول گفت نخست وزیر فعلی تشکیلات خودگردان یعنی رامی حمدالله محتمل ترین شخص برای هدایت دولت وحدت ملی است. به گفته مغبول تشکیل دولت وحدت ملی تا پیش از پایان ماه کنونی میلادی اعلام خواهد شد.
در همین حال رادیوی عمومی اسرائیل به نقل از منابعی در داخل دولت اسرائیل اعلام کرد آنها فکر نمی کنند که کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از امریکا، اتحادیه اروپا ، روسیه و سازمان ملل دولت وحدت ملی فلسطین را به رسمیت بشناسد.
به گفته این منابع اگر این کمیته ، دولت وحدت ملی فلسطین را به رسمیت بشناسد این امر مانع تلاشهای دولت اسرائیل برای متقاعد کردن جامعه بین المللی جهت تحریم دولت آینده فلسطین خواهد شد.
امریکا از قبل اعلام کرده است که دولت آینده فلسطین باید بدون ابهام و با صراحت خود را متعهد به دوری از خشونت ، شناسایی دولت اسرائیل و پذیرش توافق ها و تعهدات به عمل آمده قبلی بین دو طرف بداند.
مقامات دولت محمود عباس مکررا تاکید کرده اند که دولت آینده فلسطین به سیاست های عباس مبنی بر تقبیح خشونت و به رسمیت شناختن اسرائیل وفادار خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار