وزیر خارجه چین در سخنانی اظهار داشت : پکن تلاش می کند اختلافات موجود در مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 هر چه زودتر حل و فصل شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ "هونگ لی " وزیر خارجه چین اعلام کرد : چین امیدوار است که طرف های درگیر در مذاکرات هسته ای می توانند خواسته های سیاسی خود را به شکل معامله ای مفید و دوجانبه تفسیر کنند تا از این طریق تنش ها در گفتگوهای هسته ای بر سر برنامه هسته ای ایران حل و فصل گردد . 

 هونگ لی در کنفرانس خبری که به منظور تشریح روند مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 برگزار شد ،  تصریح کرد : ایران و کشورهای 5+1 که شامل چین ، فرانسه ، روسیه ، انگلیس ، آمریکا و آلمان می توانند به مذاکرات هسته ای بر اساس گام های برابر و توجه به نگرانی های طرف مقابل ادامه دهند . پکن تلاش می کند تا همچنان "انرژی مثبت" به این مذاکرات تزریق کرده تا پروسه آن تسهیل یابد . 

لی تاکید کرد : مذاکرات هم اکنون به مراحل سخت و عمیقی وارد شده است . 

وی خاطرنشان کرد : با توه به حساسیت و پیچیدگی برخی مسائل ،‌مذاکرات همواره نمی تواند در مسیری آسان و هموار پیش رود . بااین حال هر دو طرف در مذاکرات صداقت داشته و خواستار تحقق یک توافق جامع در اسرع وقت هستند . 

دور چهارم مذاکرات هسته ای میان نمایندگان "جمهوری اسلامی "‌ و قدرت های بین المللی روز جمعه در حالی در وین بهپایان رسید که هیچ "پیشرفت محسوسی " در آن روی نداد . 

محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر در این باره نوشت : کار بروی معامله "نهایی" دشوار است اما احتمال انعقاد یک توافق نامه جامع و نهایی وجود دارد . 

گفتنی است کشورهای غربی مدعی هستند که ایران در پوشش فعالیت های صلح آمیز هسته ای قادر است به تولید و گسترش تسلیحات اتمی نیز دست یابد . در مقابل "جمهوری اسلامی ایران " این ادعا را رد کرده و اظهار داشته است که برنامه هسته ای  کشور تنها برای اهداف مسالمت آمیز فعال است و اتهامات  غرب بی اساس می باشد . 


انتهاي پيام /

برچسب ها: چین ، ایران ، هسته ای ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار