نمادهای هلدینگ خلیج فارس، بهنوش ایران، نیرو ترانس، معادن بافق، کشتیرانی، افست و پارس پامچال با طولانی ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند. در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران معامله گران بیش از یک میلیارد برگه سهم و حق تقدم را در بازار داد و ستد کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در نتیجه معاملات روز جاری بیش از یک میلیارد سهم و حق تقدم در بازار داد و ستد شد که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر دو هزار و 900 میلیارد ریال بود.
 
در معاملات امروز نمادهای هلدینگ خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، مپنا، سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی شازند با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت 458 واحدی این نماد را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای داروسازی زهراوی و بانک ملت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.
 
شاخص صنعت نیز امروز 452 واحد نزول کرد. همچنین شاخص بازار اول 292 واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و 129 واحد نزولی شد.
 
در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت 458 واحدی به عدد 76 هزار و 528 رسید.
 
در بازار امروز خودرویی ها در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند. پس از آن گروه مالی و سرمایه گذاری ها در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
 
بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای داروسازی زهراوی، ریخته گری تراکتورسازی، لعابیران، پارس سرام، داروسازی روز دارو، رادیاتور ایران و سرمایه گذاری سایپا بود.
 
در مقابل نمادهای عمران و توسعه فارس، پلاسکو کار، بین المللی توسعه ساختمان         ، ایرکا پارت صنعت، گسترش نفت و گاز پارسیان، تولیدی گرانیت بهسرام و فراورده های نسوز ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
 
در معاملات امروز ایران ترانسفو، سیمان فارس، رادیاتور ایران، لیزینگ رایان سایپا، تراکتورسازی ایران، تجارت الکترونیک پارسیان و داروسازی جابربن حیان با سنگین ترین صف های خرید به کار خود ادامه دادند.
 
در مقابل نمادهای هلدینگ خلیج فارس، بهنوش ایران، نیرو ترانس، معادن بافق، کشتیرانی، افست و پارس پامچال با طولانی ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.
 
همچنین نمادهای ایران سرمایه گذاری سایپا با معامله 140 میلیون سهم، ایران خودرو با معامله 121 میلیون سهم و زامیاد با معامله 105 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.
 
در ادامه معاملات امروز نمادهای ایران خودرو با معامله 356 میلیارد ریال، سایپا با معامله 225 میلیارد ریال و سرمایه گذاری سایپا با معامله 221 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.
 
 
           
برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص ، رشد ، سود ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار