العالم اعلام کرد عدم تغییر مطالبات مردم مصر از رئیس جمهور آینده این کشور حاکی از آن است که رئیس جمهورهای قبلی نتوانسته‌اند مطالبات مردم این کشور را تامین کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، با ادامه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مصر نتایج نظرسنجی‌ها در این کشور نشان می‌دهد مهمترین مطالبات مردم این کشور بازگشت امنیت و ایجاد فرصتهای شغلی و لغو توافقنامه‌های بین المللی است که به حاکمیت این کشور خدشه وارد می‌سازد.

خبرنگار این شبکه در قاهره گفت: براساس نتایج نظرسنجی مرکز مطالعات افکار عمومی مصر 60 درصد از مردم این کشور امنیت را مهمترین اولویت و 40 درصد اشتغال و پس از آن 29 درصد اصلاح امور کشور را از مهمترین اولویت های رئیس جمهور آینده به شمار می‌آورند.

با نزدیک شدن به زمان رأی گیری فریادهای مردم مصر در طرح خواسته‌هایشان بلندتر می‌شود. یک شهروند مصری درگفتگو با خبرنگار العالم امنیت و آسایش و ثبات و دیگری اشتغال برای جوانان را به عنوان مهمترین خواسته خود از رئیس جمهور آینده مطرح کردند.

خبرنگار العالم گفت : مردم کم درآمدی که با مشکل تامین هزینه‌های زندگی روزمره شان مواجهند برایشان مهم نیست که رئیس جمهور بعدی چه کسی باشد.  یک زن گفت کسی باید رئیس جمهور شود که بتواند مشکلات مردم را درک کند. رئیس جمهور باید در میان مردم بیاید تا متوجه شود که مردم بیچاره چگونه زندگی می‌کنند.

خبرنگار العالم گفت: مردم مصر در حوزه سیاست خارجی خواستار توقف مداخلات خارجی و خصوصا آمریکا در امور کشورشان هستند و از رئیس جمهور آینده می‌خواهند به وعده‌هایی که درباره مقابله بادشمن داده اند عمل کنند.

کارشناسان می گویند هر دو نامزد ریاست جمهوری در مصر مواضع خود را درباره توافقنامه‌های امضا شده با آمریکا و اسرائیل مشخص کرده‌اند. یک کارشناس سیاسی مصری در این خصوص گفت: ژنرال عبدالفتاح السیسی گفته است که به توافقنامه کمپ دیوید پایبند خواهد بود اما باید در برخی مفاد آن تغییراتی متناسب با اوضاع صورت گیرد. حمدین صباحی نامزد دیگر ریاست جمهوری نیز دیدگاه مشابهی دارد. به اعتقاد من هر دو نامزد به یک اصل معتقدند.

یک شهروند مصری به خبرنگار العالم گفت: هرگونه مداخله کشورهای خارجی اعم از اسرائیل یا آمریکا و هر کشور دیگری در امور داخلی مصر کاملا مردود است. خبرنگار العالم افزود: با توجه به تجربیات قبلی انتخابات ریاست جمهوری در مصر به نظر می‌رسد مطالبات مردم این کشور تغییری نکرده است. براین اساس می‌توان گفت رئیس جمهورهای قبلی نتوانسته اند مطالبات مردم این کشور را تامین کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار