رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت یازدهم در نظر دارد تا پایان سال، چهار فاز پارس جنوبی را فعال کند، گفت : متاسفانه در دولت قبل یکبار برای تکمیل فازهای پارس جنوبی بودجه اختصاص یافت و در اختیار پیمانکاران قرار گرفت اما قبل از راه اندازی این طرح‌ها ، بودجه به اتمام رسید.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در جمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه دولت یازدهم در نظر دارد تا پایان سال ، چهار فاز پارس جنوبی را فعال کند، گفت : متاسفانه در دولت قبل یکبار برای تکمیل فازهای پارس جنوبی بودجه اختصاص یافت و در اختیار پیمانکاران قرار گرفت اما قبل از راه اندازی این طرح‌ها، بودجه به اتمام رسید.

وی در ادامه افزود: طرح‌های نیمه تمام، سرمایه زیادی از کشور را بدون آنکه بهره‌ای برای مردم داشته باشد بر خاک نشانده است.

دکتر روحانی تاکید کرد : با توجه به کمبود بودجه عمرانی، دولت با بررسی طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام بجا مانده از دولت‌های قبل‌، طرح‌هایی را که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشتند امسال به ثمر خواهد رساند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به ویژگیهای ممتاز طبیعی استان کهکیلویه و بویر احمد اشاره کرد و گفت: این استان به لحاظ جاذبه‌های طبیعی و همجواری با استانهای اصفهان و فارس می‌تواند مقصد گردشگران داخلی و خارجی شود.

دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد که مشکلات استان در حوزه راه ، پتروشیمی و آب با همکاری دولت و مجلس هر چه زودتر مرتفع شود.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، نمایندگان استان کهگیلویه و بویر احمد، ظرفیت‌ها و امکانات بالای استان نظیر برخورداری از منابع آب و خاک ، قرار داشتن در کریدور شمال – جنوب انتقال انرژی و تولید نفت ، اهتمام ویژه دولت به کهگیلویه و بویر احمد را برای محرومیت زدایی و توسعه یادآور شدند.

تکمیل طرح راه آهن سراسری که مشهد - بندر امام خمینی (ره) و تامین آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی شهرها و روستاهای منطقه از سدهای ساخته شده در استان از دیگر خواسته های نمایندگان استان کهکیلویه و بویر احمد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار