نمایشگاه گزیده‌ای از یافته‌های پژوهش‌های باستان شناسی ایران در سال 91 در حاشیه‌ی دوازدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران بیست و نهم اردیبهشت در موزه ملی ایران برپا شد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، معصومه مصلی‌ مسئول نمایشگاه گزیده‌ای از یافته‌های پژوش‌های باستان شناسی ایران در دوازدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران گفت: در این نمایشگاه آثاری مربوط به حدود 19 محوطه باستان شناختی ارزشمند از دوران سنگ تا دوران اسلامی به نمایش در آمده است.
 
وی افزود: این آثار از غار‌های پیش از تاریخ، گورستان‌های غنی عصر مفرغ، شهرهای عیلامی قدیم، میانه و نو، گورستان‌های عصر آهن و دوران‌های تاریخی تا بنا‌های یادمانی دوره ‌هخامنشی، سلوکی، ساسانی، اسلامی، قاجاری و معاصر کاوش شده است.
 
مصلی تصریح کرد: مجموعه آثاری که در کنار هم و نیز حتی هر یک جداگانه دریچه ای است بر شناخت فرهنگ باستانی ایران که تکه تکه‌ی این مواد فرهنگی پاره پاره فرهنگ باستانیان را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته است.
 
گفتنی است؛ نمایشگاه گزیده‌ای از یافته‌های پژوهش‌های باستان شناسی ایران (سال 91) از امروز  به مدت یک هفته  در موزه ملی ایران برپاست.

انتهای پیام/
برچسب ها: موزه ، ملی ، نمایشگاه ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.