پیوند موزه باستان شناسی کشور و پژوهشکده باستان شناسی به خوبی در نمایشگاه گزیده‌ای از یافته‌های پژوهش های باستان شناسی ایران تجلی یافته است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "مهناز گرجی" رئیس موزه ملی ایران در دوازدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران که امروز در موزه ملی ایران برگزار شد گفت: موزه ملی ایران به عنوان مهم‌ترین موزه باستان شناسی کشور امروز در دومین روز هفته میراث فرهنگی میزبان دوازدهمین نشست سالانه باستان‌شناسی کشور بوده و همگام با شعار امسال ایکوم ( شورای بین‌المللی موزه‌ها) تحت عنوان " آثار موزه‌ای، پدیده آوردن پیوند‌ها " اقدامی پویا و هم سو با سیاست‌های کلان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام داده است.

 
وی افزود: مهم ترین دستاورد این همایش علمی  علاوه بر اطلاعات میدانی و پژوهشی که حاصل تلاش باستان شناسان کشور و نیز به طور موردی مشارکت هیئت‌های خارجی بوده، برپایی نمایشگاهی از دستاورد‌های کاوش های باستان شناسی سال 91 است.
 
گرجی تصریح کرد: پیوند موزه باستان شناسی کشور و پژوهشکده باستان شناسی به خوبی در این نمایشگاه تجلی یافته است و به گونه‌ای اشتراکات دو حوزه مطالعاتی، میدانی،معرفی و آموزشی در سطح کشور با پیوندی منسجم در این مکان نمایان شده است.
 
رییس موزه ملی ایران اظهار داشت: امید است با تداوم این گونه همکاری ها، پیوند‌های ناگسستنی باستان شناسی و موزه های تخصصی و مرتبط کشور بیش از پیش گسترش یافته و در این میان شاهد ارتقای دانش موزه داری و باستان شناسی کشور باشیم.
 
گفتنی است؛ دوازدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران از امروز به مدت سه روز در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: تلاش ، باستان ، شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار