سازمان میراث فرهنگی تاکنون 7 تفاهم نامه با سازمان‌های مختلف در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا کرده است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در دوازدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران که صبح امروز درموزه ملی ایران برگزار شد، گفت: در طی سالهای گذشته بر مجموعه میراث فرهنگی و پژوهشگاه سازمان ضربات سنگین به ویژه در بخش نیروی انسانی پژوهشگاه وارد شده است.
 
وی افزود: این موضوع به کاوش‌ها و حفاظت بناهای تاریخی تاثیر شگرفی گذاشته است البته پرداختن به این موارد ضرورت ندارد نگاهمان باید به آینده همراه با سازندگی باشد.
 
سلطانی فر تصریح کرد: آسیب شناسی گذشته میراث فرهنگی حتما در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند کارساز باشد ما نباید افسوس سالهای گذشته را بخوریم.
 
معاون رییس جمهور اظهار داشت: در سازمان میراث فرهنگی تمرکز ما بر روی دو محور مشخص بوده نخست مباحث مربوط به تولید علم در حیطه‌ مختص به پژوهشگاههای مختلف است همچنین محور دوم تامین نیازهای سازمان در بخش‌های تحقیق و توسعه بوده که برنامه‌ریزی آن در حال انجام شدن است.
 
وی ادامه داد: شرایط جدیدی لازم داریم تا برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای رسالت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام دهیم و تمامی نیازهای سازمان را در نظر بگیریم.
 
سلطانی فر تصریح کرد: حدود 31 هزار اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است با نشست‌های خوبی که با معاونت میراث فرهنگی داشتیم قرار شد مراحل مختلف کاوش، حفاظت و بازسازی با رویکرد و نگاه جدید همراه با مشارکت گسترده مردم صورت بگیرد تا بتوانیم عملکرد بهتری نسبت به دوره‌های گذشته در جهت احیا و مرمت این اماکن داشته باشیم.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: از همه انتظار داریم براساس نیازهای واقعی سازمان، پژوهش انجام دهند.
 
وی ادامه داد: سعی داشتیم تا در نحوه تعامل با دستگاه‌ها و سازمان های مختلف شفاف سازی داشته باشیم به طوری که تاکنون هفت تفاهم نامه با این سازمان‌ها امضا شده است و در آینده نیز با پنج وزارتخانه دیگر این تفاهمنامه‌ را امضا می‌کنیم.
 
سلطانی فر تصریح کرد: در امضای این تفاهم نامه‌ها جایگاه ویژه‌ای برای پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفتیم.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار