رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بهترین محمل برای معرفی و شناخت انقلاب اسلامی و نظام در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  که اساس گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان امام رحمه الله برپایه دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: اساس دین هم بر قرآن استوار است.

وی تصریح کرد: بنابراین هر چقدر در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم در سطح ملی و بین‌المللی تلاش کنیم در حقیقت پایه‌های انقلاب اسلامی را تقویت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن حرکت سازنده فرهنگی مهمی به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: همه باید از برگزاری برنامه‌های قرآنی به ویژه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن از سازمان اوقاف حمایت کنند.

وی به ضرورت تامین اعتبارات و بودجه برای مجموعه‌هایی که فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند، اشاره کرد و  افزود: علاوه بر کمک‌های مادی و معنوی باید حمایت‌های لازم از سازمان‌های فعال قرآنی و متولیان امر انجام شود.

وی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور و مسئولان هم باید کمک‌های جدی در این راستا داشته باشند.

جلالی گفت: اساس و پایه فرهنگ مفاهیم و معانی بلند قرآن کریم است و با کمک قرآن می‌توانیم فرهنگ دینی را که فرهنگ انقلاب اسلامی است ترویج دهیم. به همین دلیل مسابقات بین‌المللی از جمله برنامه‌هایی است که در معرفی و شناخت جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی مهم است.

گفتنی است؛ سی ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 5 تا 12 خرداد ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اهالی قرآن
۰۶:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
شعار ندید لطفا . آقایان مجلسی هنوز تلخی تصویب نشدن حتی یک فوریت آموزش همگانی قرآن در چند روز اخیر در مجلس بر سر زبان هاست. لطفا به جای شعار ، عمل کنید