استاندار زنجان هدف اصلی روابط عمومي را ايجاد ارتباط بين دستگاه اجرايي و مخاطبان جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان درجمع مدیران روابط عمومی دستگاه های دولتی استان زنجان، با اشاره به مسير تحولي مفهوم روابط عمومي  گفت: امروزه نگاه هاي مدرن تر و شفاف تري نسبت به مفهوم روابط عمومي ايجاد شده و اكنون رسمي ترين مواضع و سياستهاي دستگاه از طريق روابط عمومي انعكاس مي يابد.

انصاري به نقش مهم روابط عمومي در داخل دستگاه اجرايي اشاره کرد و افزود : روابط عمومي هر سازمان با داشتن اطلاعات دقيق و آشنايي كامل از ماموريتهاي درون سازماني خود بايد بتواند هدايت كننده و پاسخگوي افكار عمومي باشد.

وي كاركرد مهم دیگر روابط عمومي در دستگاه اجرايي را ايجاد سيستم نظام مند براي آگاهي به موقع از كليه اتفاقات داخل دستگاه عنوان کرد و ادامه داد : روابط عمومي هر دستگاه اجرايي موظف است با فضاسازي مناسب، محيط اداري را به گونه اي آراسته نمايد كه مراجعين با حضور در آن دستگاه احساس مطلوبي درخصوص دريافت پاسخ مناسب براي درخواست خود داشته باشند.

استاندار زنجان اطلاع رساني به هنگام، سنجش دقيق افكار عمومي، ايجاد مفاهمه بين مسئولين دستگاه و مردم و ارتباط موثر با رسانه ها را ازدیگر وظایف روابط عمومي عنوان کرد.

انصاری روابط عمومی‌ها را سخنگوی دستگاه اجرایی دانست و ادامه داد: در عصر حاضر مردم از شيوه هاي گوناگوني به اطلاعات دسترسي دارند و پنهان کردن اطلاعات از مردم موجب سلب اعتماد عمومي از روابط عمومي ها مي شود و امري جبران ناپذير است.

وی استفاده از ابزار رسانه را از ملزومات کار روابط عمومی عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها آینه افکار عمومی هستند و باید در مشاركت اجتماعي و اطلاع رساني دقيق به مردم مورد استفاده قرار گيرند.

استاندار زنجان به وظايف مديران دستگاهها در قبال روابط عمومي ها اشاره و اضافه کرد : تثبيت وضعيت شاغلين در روابط عمومي ها، پرهيز از تغييرات زودهنگام، برگزاري دوره هاي آموزشي جهت ارتقاء دانش و مهارت كاركنان روابط عمومي و ايجاد امكان تعامل با روابط عمومي ساير دستگاههاي اجرايي از اقداماتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

انصاری بر لزوم گسترش تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها تاکید و خاطر نشان کرد: رسانه های آیینه تمام نمای جامعه بوده و در اطلاع رسانی از تمامی موضوعات نقش موثری دارند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.