یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: انتخابات عراق همه گروه‌ها و احزاب را وادار به پذیرش نتایج آن کرده و حتی مخالفین در داخل و خارج از این کشور نتایج انتخابات را پذیرفته‌اند به همین خاطر پس از اعلام نتایج رسمی درگیری ایجاد نخواهد شد چرا که انتخابات تکلیف همه را مشخص کرده است.

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ درباره انتخابات پارلمانی عراق گفت: انتخابات عراق به‌دور از پیروزی‌ها و ناکامی‌ها برای احزاب شرکت‌کننده آن یک دستاورد بسیار مهم و اساسی در روند دموکراسی عراق بود.  
 
وی با اشاره به تهدیدات و اخطارهایی که از سوی تروریست‌ها و حامیان آن‌ها و همچنین هجمه تبلیغاتی که در جهت عدم برگزاری انتخابات شد، تصریح کرد: این انتخابات به نحو شایسته‌ای برگزار شد و تبلیغاتی که مردم را از حضور در این واقعه مهم منع می‌کرد، کارساز واقع نشد.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که رئیس‌جمهوری از کردها، نخست‌وزیر از شیعیان و رئیس مجلس از اهل سنت انتخاب شود البته با روشن‌تر بودن وضعیت این انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته که طی آن شک و شبهاتی به‌وجود آمد و روند انتخاب نخست‌وزیر در حدود یک سال طول کشید، این بار روند انتخابات بسیار روان‌تر از گذشته بود.
 
نعیمی در پایان خاطر نشان کرد: انتخابات عراق همه گروه‌ها و احزاب را وادار به پذیرش نتایج آن کرده و حتی مخالفین در داخل و خارج از این کشور نتایج انتخابات را پذیرفته‌اند به همین خاطر پس از اعلام نتایج رسمی درگیری ایجاد نخواهد شد چرا که انتخابات تکلیف همه را مشخص کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار