رئیس اداره سرباز سپاه گفت: مقوله خدمت سربازی به معنای تولید امنیت در کشور محسوب می‌شود، زیرا سرباز به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان تولید امنیت در کشور به شما می‌آید، بر این اساس نگاه به مقوله سربازی نگاهی امنیتی است.

سرهنگ توکلی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مقوله خدمت سربازی به معنای تولید امنیت در کشور محسوب می‌شود و  چون سرباز به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان تولید امنیت در کشور به شمار می‌آید بر این اساس نگاه به خدمت سربازی، نگاهی امنیتی است.

وی با اشاره به علت حساسیت مقوله خدمت سربازی افزود: در کشور ما انجام خدمت سربازی در چندین مرتبه مورد نقد و بررسی قرار گرفت اما آن نقطه اتکای اصلی به خدمت سربازی نقش آحاد افراد ذکور در تولید امنیت است، زیرا یکی از اصلی‌ترین و مؤثرترین شاخصه‌های انجام خدمت سربازان در تولید امنیت ملی است.

توکلی درباره مشارکت سپاه در تولید امنیت با نیروهای مختلف خود تصریح کرد: سپاه در ارتباط با نیروهای مختلف خود و یگان‌های مختلف، مسئولیت گسترده‌ای در تولید امنیت کشور به عهده دارد و سربازان به عنوان یکی از اصلی‌ترین گروه‌های نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند آحاد کارکنان دیگر و پایه‌وران در تولید امنیت در جای جای کشور حضور دارند.

وی در مورد آموزش‌‌های تخصصی به سربازان برای برقراری امنیت گفت: مقوله‌های آموزشی ما همه مباحث را در بر می‌گیرد و من دسته‌بندی این مهم را ضروری نمی‌بینم بلکه هنگامی که از رزم صحبت می‌کنیم سرباز در رزم حضور دارد.

توکلی افزود: هنگامی‌که از پشتیبانی رزم صحبت می‌کنیم سرباز در پشتیبانی رزم حضور دارد و اگر این سه شاکله را در امنیت لحاظ کنیم شاهد این خواهیم بود که سربازان نیز در این مهم شریک هستند.

رئیس اداره سرباز درباره معنای گستره امنیت اظهار داشت: اگر نگاهی به جغرافیای امنیتی کشور کنیم، می‌بینیم که جایی نیست که در کنار هر پاسدار یک سرباز به انجام وظیفه مشغول نباشد و من می‌توانم بگویم که این هم‌پیوستگی و هم‌پوشانی، یک هم‌پوشانی مقدسی است زیرا سربازان در همراهی با کارکنان سپاه، نقش جدی و محوری در تولید امنیت به عهده دارند.

وی در پایان با اشاره به مشاغل گوناگون در سپاه خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از مشاغل مربوط به رزم، مشاغل مربوط به پشتیبانی رزم و مشاغل مربوط به خدمات رزم را به سربازان داده‌ایم و در این زمینه سربازان با توجه به آموزش‌های تخصصی خود، در جاهایی که تعیین شده قرار گرفته و براین اساس سربازان همپای کارکنان در تولید امنیت شریک هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نگاه ، خدمت ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار