نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: آب قزل اوزن تنها مختص توسعه خلخال و کوثر است.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: آب رودخانه قزل‌اوزن برای توسعه جنوب استان اردبیل است و نباید سایر مناطق استان برای آن برنامه داشته باشند.

وی گفت: آب رودخانه قزل‌اوزن از حوزه آبریز شهرستان خلخال تامین شده و سالانه بیش از 650 میلیون متر مکعب آب از رودخانه‌های شهرستان خلخال به قزل‌اوزن می‌ریزد.

این نماینده مجلس افزود: بنابراین در استان اردبیل تنها شهرستان‌هایی که حق استفاده از آب قزل‌اوزن را دارند، شهرستان‌های خلخال و کوثر هستند.

جعفری بنه خلخال گفت: این رودخانه در طول بیش از 100 کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال در بخش خورش رستم جاری است و بنابراین آنچه از رود قزل‌اوزن به استان اردبیل اختصاص یافته و در آینده تخصیص داده خواهد شد مختص دو شهرستان خلخال و کوثر است.

ویخاطرنشان کرد:خدمت‌رسانی به مردم در اولویت فعالیت‌های مسئولان است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این حق مردمی را سلب کند و آب این رودخانه را با بهانه‌های مختلف از جمله صنعت به شهر اردبیل انتقال دهد چراکه مردم اجازه این کار را به هیچ مسئولی نخواهند داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به داشتن تجربه انتقال آب بین استان‌های یزد و اصفهان گفت: همه می‌دانند که این اتفاق چه تبعات ناگواری ایجاد کرد و که انتقال آب ناعادلانه صورت گرفته بود بنابراین این تجربه نباید در استان اردبیل اتفاق بیفتد.

جعفری در ادامه گفت: آب قزل‌اوزن مختص توسعه جنوب است است و اگر چنانچه به هر دلیلی و به هر بهانه‌ای آب این رودخانه که حق مردم خلخال و کوثر است به شهر اردبیل انتقال یابد جنوب استان از توسعه باز خواهد ماند و مردم این مناطق در دو شهرستان خلخال و کوثر اجازه انتقال قطره‌ای آب به دشت اردبیل را نخواهند داد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال آب از رودخانه قزل‌اوزن به دشت اردبیل و استفاده آن در کشاورزی و پتروشیمی از سال‌های گذشته مطرح بوده و جزء خواسته‌های مردم و پیگیری‌های مدام نمایندگان و مسئولین استان بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، آب ، قزل ، اوزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.