از میان ۵۶۳ وب سایت دانشگاهی و مرکز پژوهشی، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به کسب رتبه ۴۳ شد.

محمد رضا قانع عضو هیئت علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگارانگفت: نسخه جدید نظام ارزیابی وب سایت مراکز آموزش عالی کشور با تغییراتی در وب سایت مرکز منطقه‌ای قابل استفاده است. 
 
وی افزود: ضمن اینکه تعداد مراکز مورد ارزیابی از ۲۴۸ به ۵۶۳ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی افزایش یافته‌است، تغییرات ایجاد شده در روش‌شناسی این نظام رتبه بندی به شرح زیر است: 

1.در رتبه مدارک علمی قبلاً فقط مدارک PDF لحاظ شده بود که در نسخه جدید مدارک PDF، Doc، Docx، PPT، PPts که در وب سایت دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی موجود بوده است شناسایی و در محاسبه منظور گردیده‌اند. 

 ۲. تعداد صفحات نمایه شده توسط موتور کاوش گوگل، مد نظر قرار گرفته است که در شاخص‌های رتبه بندی تحت عنوان رتبه سایز ملاحظه می‌شود. 

 ۳. پیوند‌های دریافتی (Backlinks یا Inlinks) که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند از Majestic SEO استخراج شده‌اند. 

 ۴. رتبه ترافیک همانند نسخه‌های قبل از سایت Alexa دریافت شده است. 

 ۵. رتبه طراحی نیز مانند قبل از معیارهای تعریف شده در قالب عوامل محتوای وب، عوامل جست‌و‌جو و امکانات کاربر تعیین گردیده است. 

قانع تصریح کرد: همچنین از میان ۵۶۳ وب سایت دانشگاهی و مرکز پژوهشی، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران موفق به کسب رتبه ۴۳ شد. 

 وی خاطرنشان کرد: این امتیاز بر اساس تعیین سطح طراحی وب سایت با امتیاز ۲۱، قابلیت رویت با امتیاز ۹، مدارک علمی با امتیاز ۱۲۷، ترافیک با امتیاز ۱۷۲ و سایز با امتیاز ۴۴ به دست آمده‌است.


انتهای پیام/
برچسب ها: وب سایت ، دانشگاه ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار