لرستان/

مطالعه غارهای آبی لرستان

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: مطالعات غارهای آبی لرستان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ ظهیر حیدری با اشاره به پیگیری برای تکمیل مطالعات زمین شناسی پزشکی لرستان اظهار داشت: به منظور تامین آب شرب از غارهای آبی استان مطالعه این غارها در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: مطالعات غارهای آبی استان از دو محل اعتبارات ملی و استانی انجام خواهد شد که با توجه به محدودیت اعتبارات استانی کد اعتبارات ملی این پروژه گرفته شده است.
معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی لرستان بیان داشت: گروه های شناسایی برای مطالعه و بررسی غارهای آبی لرستان خردادماه اعزام خواهند شد که اولویت در این زمینه مطالعات غارهایی است که دارای قابلیت تامین آب شرب هستند.
حیدری با بیان اینکه آب برخی از غارهای آبی استان با آلودگی هایی نیز همراه است، یادآور شد: باید ضمن بررسیهای لازم زمینه برای استفاده از آب شرب سالم غارهای آبی استان برای رفع مشکل کم آبی در برخی شهرستانها فراهم شود.
وی با بیان اینکه مطالعات زمین شناسی پزشکی استان مقرر شده که به صورت سهم 50 درصدی از محل اعتبارات استانی و ملی انجام شود افزود: سهم 50 درصدی تامین اعتبارات از محل منابع ملی محقق شده ولی هنوز سهم استان تامین نشده است که امیدواریم با تسریع در تامین این اعتبار بتوان کار را سرعت داد./ب
برچسب ها: مطالعه ، غار آبی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.