آلیس واکر، نویسنده سیاه‌پوست آمریکایی که حالا به یک ضد اسرائیلی معروف شده است، در آخرین یادداشت خود می‌نویسد: شرح این ماجرا پایان ندارد، اما برای دولتمردان من مهمترین موضوع حفظ جان جانواران درحال انقراض است، سهم کودک فلسطینی اما... .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،آلیس ملسنیور واکر "Alice Malsenior Walker"، نویسنده کتاب « رنگ بنفش»، از نویسندگانی است که خیلی زود به خاطر داشتن نگاه ضد نژادپرستی معروف شد. او که خود از سیاه‌پوستان آمریکاست، از کودکی با طعم تلخ نژادپرستی آشناست. شاید همین تجربه در زندگی بود که او به نژادپرستی یک نگاه عام‌تر دارد؛ نگاهی که تنها محدود به آمریکا و درگیری میان سفیدپوستان و سیاه‌پوستان نمی‌شود. او علناً اعلام کرده است که یک ضد اسرائیلی است.

واکر اخیراً در صفحه خانگی خود در فضای مجازی گزارشی از سایت آواز (Avaz.org) که یک سایت فعال در حوزه حقوق بشر است، ارائه می‌کند. در این گزارش که مربوط به وضعیت فلسطین در سال‌های پس از اشغال است گزارشی هولناک به تصویر کشیده می‌شود: یک هزار و 397 کودک فلسطینی در سرزمینشان کشته شده‌اند.

سایت آواز گزارش را با تصویر این‌گونه کامل می‌کند که 262 کودک صفر الی هشت سال، 231 کودک 9  الی 12 سال، 447 کودک 13 الی 15 سال و 457 نوجوان 16 الی 17 سال سهم گلوله‌های اسرائیل بوده‌اند. در ابتدای این گزارش نوشته شده: این کودکان به چه گناهی کشته شده‌اند؟ البته این آمار فقط تا سال 2000 است، منهای غزه، بدون در نظر گرفتن روزهای خونین آن.

واکر که حالا پس از چند سال فعالیت در زمینه مبارزه با نژادپرستی به یک Anti Israel شناخته شده، در یادداشتی ذیل این گزارش می‌نویسد: 

دولتمردان ما هزینه‌های مختلفی برای حفظ زمین و مردمانش می‌کنند. آنها چندی پیش یک میلیون دلار برای حفظ جان جنگل‌های آفریقا پرداخت کرده‌اند تا گونه‌های حیوانی و گیاهی آن را حفظ کنند. چه کار خوبی!

آنها حتی از جامعه انسانی هم غافل نبودند؛ به همین خاطر کمک‌های زیادی به گابی لاسکی (Gaby Lasky)، فعال حقوق بشری در اسرائیل کرده‌اند تا در همه جا بنشیند و از غربت و اضطراب مادران اسرائیلی سخن بگوید و از کودکانی حرف بزند که چشمان معصوم خود را سپر تیرهای اسرائیل کرده‌اند.

شرح این ماجرا پایان ندارد و مفصل‌تر از آن است که تاکنون گفته شده است، اما برای دولتمردان من مهمترین موضوع حفظ جان جانواران در معرض انقراض است. سهم کودک فلسطینی اما ... .

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
مرگ بر صهیونیسم