مجری نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گفت: هر سال با پایش شاخص وب سایت‌ها و پرتال‌های دولتی، کاربرد پذیری خدمات الکترونیک نیز بهبود می‌یابد.

امیر حسین محب‌علی، مجری نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به فرهنگ کاربردپذیری خدمات الکترونیک گفت: شاخص کاربردپذیری یکی از شاخص‌های جدید است که 2 سال در دنیا مطرح و به نوعی بحث تعامل انسان و رایانه است.
 
وی افزود: ما در کشور در بحث نظام پایش این شاخص را به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی وب سایت‌هایی که در کشور فعالیت می‌کنند آوردیم.
 
 محب‌علی در ادامه تصریح کرد: آسیب‌شناسی صورت گرفته حاکی از سرمایه‌گذاری خوب در طراحی وب سایت‌ها و پرتال‌ها است اما نکته حائز اهمیت پایین بودن تعداد کاربرانی است که به این سایت‌ها مراجعه  می‌کنند و به صورت فعال از خدمات آن استفاده می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور بهبود شاخص کاربرد‌پذیری دو پروژه تهیه کرده است، اظهار داشت: یک پروژه پژوهشی مشترک با دانشگاه شهید بهشتی، که در بحث آسیب شناسی عارضه یابی و تدوین طرح جامع است که به صورت پایلوت وب سایت سازمان فناوری اطلاعات و وب سایت پرتال  محلی IRAN.IR جهت استاندارد سازی ارتقاء و یک نمونه ایجاد کرده‌ایم.
 
محب علی ادامه داد: پروژه  دوم این است که در نظام پایش شاخص‌های فاوا، این شاخص را به عنوان یک معیار ارزیابی برای پرتال دولتی طراحی خواهیم کرد.
 
مجری نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور  در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم هر سال با پایش این شاخص بهبود مقوله کاربرد پذیری انجام شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: بلا ، اسبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار