فرماندار شهرستان خاش بیان کرد: ظرفیت‌های بالقوه‌ی بخشهای کشاورزی شهرستان خاش اقتصاد کشور را بیمه و مشکلات معیشتی مردم را بر طرف می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد اکبر چاکرزهی در جریان بازدید از طرح‌های کشاورزی و دامی دهستان پشتکوه شهرستان خاش اظهار کرد: اجرای طرح‌های نوین آبیاری و ایجاد باغات و نهالستان‌های تولید انبوه نهال درختان مثمر و اقتصادی و اجرای طرح‌های کشاورزی در سطح اراضی شیب دار در کنار پرورش زنبور عسل، مرغ بومی دام سبک و سنگین‌، پرورش شتر و طرح‌های گلخانه‌ای و غیره سبب رشد و شکوفایی اقتصادی در این شهرستان شده‌اند.

چاکرزهی گفت: با توجه به موقعیت مناسب آب و هوایی شهرستان خاش پرورش زنبور عسل در این منطقه توسعه می‌یابد و دولت حمایت ویژه از پرورش دهندگان انجام خواهد داد.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای افراد و تامین نیازهای خانوارهای ساکن در منطقه و برآورده شدن احتیاجات سایر هموطنان باعث افتخار‌ما‌ست که مردمان خوب و پرتلاشمان در این سنگر موفق ظاهرشده‌اند.

امان‌الله طوقی مدیرجهادکشاورزی شهرستان خاش هم گفت: خوشبختانه استعدادها و ظرفیت‌های خوبی دربخش کشاورزی شهرستان وجود دارد که سرمایه گذاری دراین بخش سبب رفع مشکلات بیکاری و معضلات دیگر می‌شود.

وی بیان کرد: بطور نمونه درحال حاضر تعداد23 واحد گلخانه‌ای در مساحت 60 هکتار و هر کدام در زیربنای 3300 مترمربع و در مجموع حدود هشت هزار متر مربع با سرمایه گذاری 44 میلیارد تومانی دولت در منطقه دوربن ایجاد شده‌ که هر فرد متقاضی با26 میلیون تومان سرمایه گذاری می‌تواند افزون بر260 میلیون تومان سود ببرد.

طوقی افزود: برای واگذاری این واحدها اولویت با افراد تحصیلکرده و سرمایه گذاران بومی بوده که در همین راستا بانک کشاورزی زمینه‌های خوب و مساعد سرمایه گذاری را فراهم کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: زاهدان ، خاش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.