مسوول حفظ نباتان جهاد کشاورزی خمین از مبارزه علیه آفت سن مادر در مزارع غلات این شهرستان به میزان 9 هزار و 830 هکتار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، دالایی افزود : این میزان اراضی شامل هشت هزار و 935هکتار مزارع گندم آبی و دیم و مابقی جو در این منطقه است که علیه آفت سن سمپاشی شد.
وی بیان کرد: برای سم پاشی مزارع گندم و جو آبی و دیم این شهرستان دو دستگاه سمپاش اونی ماک و 16 دستگاه سمپاش فرقانی در اختیار جهاد، 10 سمپاش های توربینی و400 دستگاه پشت تراکتوری که در اختیار بخش خصوصی است استفاده می شود.
مسوول حفظ نباتان جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: مبارزه با سن غلات به مدت یک ماه در این شهرستان توسط 9 ناظر بخش خصوصی ،9ناظر بخش دولتی و پنج نفر از طرح بسیج سازندگی و کشاورزان انجام شد.
دالایی با بیان اینکه هفته آینده مزارع غلات علیه آفت پوره سمپاشی می شود، گفت: امسال دو هزار و800هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان علیه علف هرز پهن برگ و باریک پهن سمپاشی و مبارزه خواهد شد.
گفتنی است: سطح زیر کشت گندم آبی این شهرستان شش هزار و500هکتار ،گندم دیم هفت هزار و300هکتار و جو چهار هزار و 200 هکتار است./س
 
برچسب ها: سم پاشی ، مزارع ، آفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.