رییس شورای عالی استانها گفت: روستاهای پردیس در حالی نیازمند خدمات آب، فاضلاب و امکانات جاده ای است که حتی دورافتاده ترین مناطقی از کشور دارای بهترین امکانات هستند.

ˈمهدی چمرانˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: به سبب اینکه استان تهران از شرایط خاصی برخوردار است توجه چندانی به این استان نمی شود.

وی افزود: لازم است بودجه به نسبت میزان جمعیتی حدود 14 میلیون نفر که در استان تهران ساکن هستند در نظر گرفته شود تا این استان نیز ازعدالت اجتماعی برخوردار شود.

رییس شورای عالی استانها گفت: دراین نشست مسوولان دستگاه ها مشکلات منطقه خود رامطرح کردند که در شورای استان با همکاری فرماندار پردیس و دیگر فرمانداران و استانداری تهران برنامه ریزی و مسایل تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

وی افزود: شورای عالی استانها حمایت و پشتیبانی لازم را برای حصول نتیجه خواهد داشت که مردم بسرعت نتایج آن را شاهد باشند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز تخلف محسوب می شود، بیان کرد: هم اینک این بحث مطرح شده است که ساخت وسازها و سد معابر به عنوان جرم محسوب شود تا مجریان قانون بهتر بتوانند پیشگیری ازوقوع تخلفات و جرائم و یا برخورد قانونی با آن داشته باشند.

رییس شورای عالی استانها در خصوص پروژه احداث متروی (قطار روی زمین) گفت: هزینه اجرای قطارروی زمین حدود یک دهم هزینه متروی زیرزمینی است، ولی چون خارج محدوده شهر تهران است بودجه واعتبار آن را باید استانداری یا وزارت راه و شهرسازی بپردازند، لذا این مهم توسط آنان در حال تامین اعتبار است.

وی افزود: سال گذشته استانداری و وزارت راه و شهرسازی بخشی از بودجه قطار روی زمین را که مربوط به پرند و فرودگاه امام خمینی (ره) بود پرداخت کردند که مقدار زیادی از پروژه اجرا شده، ولی منتظر دریافت اعتبار بودجه هستند که مابقی پروژه ها را ادامه دهند.

این مقام مسوول با بیان مبحث مالیات بر ارزش افزوده گفت: متاسفانه در خصوص تامین اعتبارات بودجه برای شهرها و شهرستان های استان تهران رسیدگی و توجه مناسبی صورت نمی پذیرد.

وی در خصوص کمربندی های اطراف تهران گفت: در کمربندی جنوبی و غربی تهران هرکسی با وسیله نقلیه مجبور است از درون تهران عبور کند در حالی که با کمربندی می شود بسیاری ازترافیک های غیرضروری را به خارج از شهرانتقال داد.

این مقام مسوول با اشاره به دوره مسوولیت سابق خود در شورای شهر تهران گفت: ما در دوره گذشته بخشی از هزینه کمربندی جنوب شهر تهران که ضروری بوده را پذیرفتیم ولی این مشکلات باید با هم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نظارت بر عملکرد شوراها گفت: شورای عالی استانها وعده بسیاری از نمایندگان مجلس رضایت دارند که شورای نگهبان این نظارت را بر عهده بگیرد./س



برچسب ها: روستا ، پردیس ، آب ، فاضلاب ، مترو ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.