معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: توجه به مفاخر و مشاهیر، تاثیر زیادی در تقویت هویت ملی دارد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، مهدی فیض، در مراسم افتتاح نمایشگاه مفاخر و مشاهیر استان افزود: جهاددانشگاهی درصدد است تا انجام فعالیت‌های فرهنگی آن در راستای تقویت فرهنگ جامعه و هویت ملی باشد.

وی گفت : با برگزاری این نمایشگاه ها در استانها بستر خوبی برای اشنایی مردم با مفاخر و مشاهیر ایرانی فراهم می شود و این امر تاثیر بسزایی در تقویت اعتماد به نفس ملی دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی گفت: یکی از بهترین روش هایی که می توان سبک زندگی ایرانی و اسلامی و فرهنگ بومی و محلی را به مردم به خصوص قشر جوان معرفی کرد برگزاری اینگونه نمایشگاه ها است.

رییس جهاد دانشگاهی استان نیزدر ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه مفاخر و مشاهیر، نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و جلوگیری از به فراموشی سپردن آن دارد.

رضا شاهین‌فر اظهارداشت: مفاخر و مشاهیر نقش بسیار زیادی در معرفی فرهنگ و آیین یک ملت دارند و بی تردید به عنوان چهره های ماندگار، دست مایه خوبی برای تقویت فرهنگ بومی و ملی کشور است.

وی با اشاره به اینکه نماییشگاه مفاخر و مشاهیر با طراحی 50تابلو از مفاخر و مشاهیر صاحب نظر استان افتتاح شده است، گفت: بیوگرافی این افراد با دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شده است.

شاهین فر افزود: نمایشگاه مفاخر و مشاهیر خراسان شمالی قابلیت اجرا در تمامی مکان ها را دارد و علاوه بر آن قابلیت آن را دارد تا به 100اثر افزایش یابد

گفتنی است:نمایشگاه مفاخر و مشاهیر خراسان شمالی، به مدت چهار روز در نگارخانه بجنورد برای بازدید عموم دایر شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.