سال گذشته پوشش گیاهی ۲۱۳۰ هکتار از زمین های مرتعی و جنگلی استان مرکزی در اثر آتش سوزی از بین رفته و به بیابان تبدیل شده که احیاء آن نیازمند صرف منابع مالی و انسانی فراوان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: حفاظت از منابع طبیعی یک بحث حاکمیتی است و حراست از آن بدون مشارکت و حضور فعال مردم امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: تضعیف پوشش گیاهی سبب افزایش دمای هوا می شود و این عامل برهم زدن رژیم بارندگی، تسریع روند فرسایش و رشد بیابانی شدن عرصه ها را به همراه دارد.

یوسفی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی سیاست‌های کلان است که بخشی از آن از سوی مجلس و بخشی نیز از سوی هیئت دولت تعیین می‌شود گفت: در تدوین برنامه‌های اقتصادی سال 93 اقتصاد مقاومتی پررنگ‌تر دیده می‌شود.

وی افزود: پحث فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری هشداری است که باید حرکت فرهنگی اصیل، اسلامی، انقلابی در جامعه راه بیفتد و این تکلیف سنگینی بر دوش مومنان، مسلمانان و فرهیختگانی است که احساس وظیفه می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: از 3میلیون و 120 هزار هکتار عرصه های استان مرکزی 2میلیون و 124 هزار هکتار آن منابع طبیعی است که 15 هزار هکتار را جنگل های دست کاشت و طبیعی، 490 هزار هکتار عرصه های بیابانی و مابقی را مراتع شامل می شود./س
 
برچسب ها: آتش سوزی ، اراضی ، گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.