نیروهای ژنرال "خلیفه حفتر" فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی مسئولیت حمله به کنگره ملی این کشور را بر عهده گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه الجزیره قطر در خبری فوری گزارش داد: نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر»فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش لیبی  مسئولیت حمله به کنگره ملی این کشور را بر عهده گرفتند.

 این افراد پس از اشغال کوتاه مدت این مکان از آن خارج شدند.


در همین حال شبکه الجزیره در خبری از زخمی شدن دست کم 55 نفر در درگیریهای پایتخت لیبی و اطراف آن خبر داد.


خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد فرمانده پایگاه نظامی هوایی " بنینا " در بنغازی در شرق لیبی اعلام کرد افراد مسلح این پایگاه را هدف حمله راکتی قرار دادند.

سرهنگ "سعد الورفلی" گفت: " افراد مسلح با استفاده از راکت پایگاه هوایی بنینا را هدف قرار دادند ولی این حمله تلفات جانی در پی نداشت."

فرمانده پایگاه نظامی هوایی « بنینا » در بنغازی در شرق لیبی اعلام کرد افراد مسلح این پایگاه را هدف حمله راکتی قرار دادند.

سرهنگ سعد الورفلی گفت: " افراد مسلح با استفاده از راکت پایگاه هوایی بنینا را هدف قرار دادند ولی این حمله تلفات جانی در پی نداشت."

وی گروه های افراطی اسلام‌گرا را مسئول حمله به این پایگاه نظامی دانست و اظهار داشت راکت ها به منطقه‌ای خالی از سکنه اصابت کرده است.

حمله به پایگاه هوایی بنینا در واکنش به اقدام نیروی هوایی لیبی به بمباران پایگاه های نظامی وابسته به گروه های افراطی در شرق این کشور صورت گرفت.

"نوری ابوسهمین" رئیس کنگره ملی لیبی (پارلمان) یکشنبه شب خبر ربوده شدن خود را به دست افراد مسلحی که به ساختمان کنگره ملی حمله کردند، تکذیب کرد. 

 همچنین خبرگزاری آلمان گزارش داد ابوسهمین به خبرگزاری لیبیایی التضامن گفت دقایقی قبل از هجوم افراد مسلح به ساختمان پارلمان لیبی، این ساختمان را ترک کرده است. 

رئیس کنگره ملی لیبی گفت در وضع جسمی خوبی قرار دارد  و افزود به هیچ یک از اعضای کنگره ملی آسیبی نرسیده است. 

پایگاه اینترنتی خبری «بوابه الوسط» پیش از این اعلام کرده بود افراد مسلح عضو گردان های القعقاع و الصواعق به ساختمان کنگره ملی لیبی در طرابلس حمله و ابوسهمین و شماری از اعضای کنگره ملی را بازداشت کردند و به مکان نامعلومی بردند.

ارتش لیبی با صدور بیانیه ای کنگره ملی عمومی لیبی را تعطیل کرد.

در بیانیه ارتش لیبی که توسط سخنگوی ارتش قرائت و از شبکه العربیه بصورت مستقیم پخش شد آمده است: انقلاب بزرگ و تاریخی لیبی در اثر سیاستهای نادرست برخی گروهکهای منفعت گرا که بر کنگره عمومی تسلط پیدا کرده اند در حال نابود شدن است. این گروهها صلح و ثبات و انسجام اجتماعی را بر هم زده اند و با گروه‌های تروریستی و جنایتکار همدست شده اند. ما فرزندان لیبی در ارتش چنین اعلام می کنیم.  

فعالیت‌های کنگره ملی عمومی ملغی اعلام می شود و این نهاد از این پس نمی تواند هیچ قانونی را وضع کند یا در اداره کشور دخالت نماید. از «کمیته شصت» که وظیفه تدوین قانون اساسی را دارد می خواهیم که به قانونگذاری بپردازد و همراه با کمیته مستقل انتخابات زمینه اجرای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را فراهم کند. از دولت موقت هم می خواهیم که به عنوان حکومت اضطراری به فعالیت خود ادامه دهد و همچنان از ارتش و دستگاه های اطلاعاتی حمایت کند و با تروریست‌ها مبارزه نماید. به مردم جهان هم اعلام می کنیم که ملت لیبی اجازه نمی دهد خاک کشورش محل جولان تروریست ها باشد.

در همین حال شاهدان روز یکشنبه از حمله خمپاره ای به دفتر یک شبکه تلویزیونی خصوصی در لیبی خبر دادند.

حمله به دفتر شبکه تلویزیونی خصوصی «لیبیا اینترنشنال» اندکی پس از آن صورت گرفت که این شبکه، بیانیه ای را از سوی یک سرهنگ ارتش لیبی منتشر کرد. این سرهنگ ارتش لیبی ادعا کرد به نمایندگی از ارتش سخن می گوید.

 یک منبع آگاه خبری که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: «دست کم چهار خمپاره به دفتر این شبکه تلویزیونی اصابت کرد. بر اثر این حمله، خرابی هایی به وجود آمد اما به هیچ کس آسیبی نرسید.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار