سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری نشست عصر امروز کمیته روابط خارجی کمیسیون متبوعش با حضور عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "سیدحسین نقوی حسینی" نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: معاونین صدا و سیما میهمان امروز جلسه کمیسیون بودند.

وی افزود: در این جلسه معاونان رسانه ملی از امکان جدید و مهمی در صدا و سیما خبر دادند، این امکان جدید و مهم «مدیریت زمان در استفاده از رسانه» را به شهروندان می‌دهد، یعنی شهروندان می‌توانند خودشان برنامه‌های صدا و سیما را که طی 12 ساعت قبل از هر کانالی پخش شده را ببینند؛ به عنوان مثال شهروندی ساعت 22 شب به منزل رسیده و می‌خواهد برنامه خبر ساعت 14 همان روز را ببیند، این امکان برای او فراهم است.

نقوی حسینی اظهار داشت: همچنین در این امکان شهروندان می‌توانند از برنامه‌های رادیویی، برنامه‌های آرشیو صدا و سیما در همه کانال‌ها، خدمات عمومی، بازی‌ها، برنامه‌سازی‌های نوین مبنی بر برنامه‌های موجود و ... استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: امکان و ظرفیت «مدیریت زمان در استفاده از رسانه» با عنوان «تلویزیون تعاملی» تحت نام رسانه «مهر» به شهروندان خدمت می‌رساند و برای توسعه و استفاده از آن به هیچ زیرساخت جدیدی هم نیاز ندارد، پدافند غیرعامل در آن رعایت شده و کاملاً داخلی و با اتکا به منابع داخلی تولید شده است و به هیچ‌وجه نیازی به واردات خارجی ندارد.

وی ادامه داد: سیستم مورد اشاره می‌تواند همه شبکه‌ها را در هر مکان و محلی در اختیار شهروندان قرار دهد، هر خانه‌ای در هر جای کشور که دارای سیستم تلفن است می‌تواند از این امکان استفاده کند.

نقوی حسینی افزود:‌ در ادامه جلسه امروز کمیسیون، درخواست سفر هیأت‌های پارلمانی کشورهای کنیا، گرجستان، زیمبابوه و چاد به ایران تصویب شد.

وی تصریح کرد: در ادامه جلسه «لایحه تعیین حریم حفاظتی و امنیتی اماکن و تأسیسات کشور» با حضور اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا ایرادات این لایحه برطرف شود. 

نقوی حسینی گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، ایرادات شورای نگهبان مطرح و با پیشنهادات جایگزین، مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی رفع شدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان از آغاز جلسه کمیته روابط خارجی کمیسیون برای بحث و بررسی پیرامون مذاکرات اخیر وین با حضور عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با 1+5 خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار