تجاری سازی ایده‌ها از بخش‌های اصلی در مراکز دانش بنیان است که با پیگیری آن می‌توان شاهد ارائه خدمات ارزنده، اعتبار مراکز دانش بنیان و تقویت پیوند دانشگاه و صنعت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران بهنام یوسفی، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت و منابع دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طی بازدید از غرفه مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی گفت: دستاورد مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی بیانگر توانمندی و فناوران این مرکز است که سیر مطلوبی را در مقایسه با سال گذشته سپری می‌کنند.

یوسفی گفت: مرکز رشد دانشگاه نباید به گام‌های نخستین اکتفا کند، بلکه با قرار گرفتن در فضای رقابتی طرح‌های دانش بنیان کلان، دعوت و بهره‌گیری از صاحب نظران و متخصصان حوزه علم و اقتصاد، متخصصان فضای کسب و کار، قانون گزاران در عرصه دانش بنیان و مشاوران نظام مالی و اداری دانشگاه که در هیات امنای دانشگاه نقش آفرینی می‌کنند، به اعتبار بخشی و تقویت هرچه بیشتر مرکز رشد و سایر اهداف دست پیدا کنیم.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت دانشگاه در ادامه با تاکید بر حمایت به منظور تقویت هرچه بیشتر مرکز رشد دانشگاه خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی در دانشگاه با توجه به توانمندی در عرصه توانبخشی می‌توانند در تولید محصولات دانش بنیان با برند دانشگاه ایفای نقش نموده تا در بحث اقتصاد دانش بنیان شاهد پیوند دانشگاه و صنعت باشیم.

اقتصاد دانش بنیان نیازمند طرح‌های اصولی اقتصادی

بهنام یوسفی سرپرست معاونت توسعه و مدیریت و منابع دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: اگر تولیدات که در سطح کارگاهی متوقف شده با طرح اقتصادی مشخص و همچنین امکانات مالی و تجهیزات مطلوب می‌تواند به مرحله تولید محصول برسد و به این ترتیب شاهد اقتصاد دانش بنیان باشیم.

وی ارائه طرح‌های اصولی مراکز رشد، بررسی و رفع چالش‌ها با حضور متولیان ایده تا محصول و برگزاری جلسات مشترک را از دیگر راهکار‌های رسیدن به این مهم عنوان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.