مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیل دو روز پیش در جنوب و جنوب شرق استان به تاسیسات زیربنایی و مناطق مسکونی بخش جالق شهرستان سراوان بیش از10 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،رضا اربابی افزود: فعالیت سامانه بارشی و بارندگی شدید بهاری در بخش جالق سبب بروز خسارات در بخش های کشاورزی، قنوات، تاسیسات زیربنایی، جاده، سیل بند، معابر شهری ، تاسیسات برق و منازل مسکونی این شهر شد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی گروههای ارزیاب اعزامی به منطقه میزان خسارات وارد شده به تمام بخش ها 100 میلیارد ریال برآورد شده است.

اربابی خاطر نشان کرد: هیاتی از سوی مدیریت بحران متشکل از نمایندگانی از دفتر مدیریت بحران، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و هلال احمر سیستان و بلوچستان برای برآورد خسارات روز گذشته در منطقه مستقر شده و در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سراوان در شهر جالق به بررسی حادثه و خسارات وارده پرداخته و تصمیماتی اتخاذ کردند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این زمینه مقرر شد بنیاد مسکن در زمینه بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده و تخریب شده اقدام کند و بازسازی 9 رشته قنات این بخش نیز با توجه به نزدیکی فصل تابستان (خرما پزان) و حساسیت موضوع آغاز شده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: خسارت ، سیل ، جالق ، سراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.