رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه گفت: این موسسه دو رقم محصول زراعی جدید گندم دیم و جو برای افزایش میزان تولید به کشاورزان داخلی و کشورهای منطقه معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،غفاری در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: این ارقام شامل گندم دیم به نام باران و جوی دیم به نام انصار است.

وی با اشاره به اینکه این ارقام به مدت 15 سال در مناطق مختلف دیم کشور مورد آزمایش قرار گرفته است ، اظهار کرد: این ارقام پرمحصول و مقاوم در برابر بلایای طبیعی است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور ادامه داد: مقاومت به سرما ، خشکی، تحمل بیماری ها و برتری نسبت به ارقام بومی از ویژگی های رقم های جدید است.

غفاری یادآوری کرد: رقم گندم دیم باران از سوی مظفر روستایی و جوی دیم انصار از سوی یوسف انصاری پس از سال ها تحقیق و پژوهش بدست آمده است.

وی با اشاره به اینکه موسسه تحقیقات دیم کشور به مرکزیت مراغه در استان های دیم خیز کشور در زمینه غلات، حبوبات ، دانه های روغنی ، علوفه و مدیریت منابع کارهای تحقیقاتی انجام می دهد و در این راستا تاکنون 35 رقم جدید دیم در محصولات مختلف به کشاورزان داخل کشور و کشورهای همجوار معرفی کرده است.

غفاری خاطرنشان کرد: 16 رقم گندم ، هفت رقم جو ، چهار رقم نخود ، سه رقم عدس، سه رقم جدید گلرنگ و دو رقم ماشک علوفه ای ارقام معرفی شده این مرکز تحقیقاتی است.
 
انتهای پیام/ب
برچسب ها: موسسه ، تحقیقات ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
گندم دیم باران راازکجابایدتهیه کرد