مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی بر ارتقای دانشگاهها به دانشگاه کارآفرین، افزایش همکاری‌های بین المللی و ایجاد رشته‌های مورد نیاز بازار کار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکترعبدالحسین فریدون در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه بجنورد گفت: تربیت نیروهای کارآفرین و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های دانشگاهها برای رفع موجود جامعه است.

مشاور وزیر علوم با ذکر این که باید شرکت‌های دانش بنیان در محیط های دانشگاهی ایجاد شوند افزود: رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور ایجاد زمینه‌های رقابت و تحرک را در جامعه در پی دارد.

 دکتر فریدون بیان کرد: باید دانشگاه‌ها بر حسب وظیفه، در شرایط امروز برابر با نیازهای جامعه روش های خود را اصلاح کنند که در این راستا ارتقای کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اجرای مقررات و قوانین و  فراهم کردن مشارکت افراد با افکار متنوع گفت: ایجاد روح اعتماد در مدیران و مشارت و همکاری با یکدیگر سبب تسریع در روند توسعه علمی و حل مشکلات می شود.

سرپرست دانشگاه بجنورد نیز در این مراسم اظهار کرد: رشد و توسعه متوازن در دانشگاه‌ها مستلزم شناخت نیازها، منابع، ظرفیت‌ها و سوق دادن آن‌ها براساس طرح آمایش آموزش عالی است.

دکتر احمد محقر با تاکید بر اینکه باید ارتباط بین دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت تقویت شود افزود: دستیابی به دانشگاهی مسئولیت پذیر و پاسخگو نیازمند آگاهی دانشگاهیان در عرصه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است.

وی  با تاکید بر وجود نشاط سیاسی در دانشگاه بر پایه نقد خردمندانه و منظرات بر پایه مسائل جاری کشور گفت: باید فعالیت محیط های علمی در دانشگاه‌ها پویا‌تر شود.

وی یادآور شد: حفظ حرمت، کرامت و ایجاد همدلی در دانشگاه  بهترین نقطه آغاز برای رسیدن به اهداف است.

گفتنی است در پایان این مراسم حکم انتصاب دکتر محقر سرپرست دانشگاه بجنورد و لوح قدردانی دکتر فرجی دانا از زحمات دکتر طالب زاده رییس سابق این دانشگاه به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار