یک کارشناس امور استراتژیک گفت: تاکنون معادلات منطقه به نفع امنیت ملی ایران پیش رفته و این درحالی است که کشورهای همچون قطر و عربستان تلاش‌های گسترده‌ای را علیه امنیت ملی ما در عراق انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ امیر موسوی کارشناس امور استراتژیک با حضور در میزگرد سایت دیپلماسی ایرانی با موضوع انتخابات عراق گفت: پس از بیداری اسلامی سه پرونده عراق، سوریه و بحرین علیه ایران در منطقه تشکیل شد و این سه پرونده مشکل جدی را برای امنیت ملی ما ایجاد کرده‌اند. 

وی افزود: مهم‌ترین مشکل تضعیف پایگاه‌های طرفداران مردمی ایران در منطقه بود. 

این کارشناس امور استراتژیک اظهار داشت: اما نتایج انتخابات عراق بسیار امیدبخش است چرا که پیروزی دولت قانون نشان می‌دهد اکثریت مردم عراق طرفدار روابط با جمهوری اسلامی ایران هستند. 

وی با اشاره به تبلیغات نوری‌المالکی در دوره انتخابات تأکید کرد: مخالفت‌ها با وی به حدی بود که حتی متأسفانه برخی شخصیت‌های شیعی علیه او موضع‌گیری‌های بسیار تندی داشتند اما در پایان دیدیم که این افراد پایگاه‌های مردمی چندانی نداشتند و به نظر می‌رسد نمی‌توانند با خط طرفداران رابطه با جمهوری اسلامی ایران مبارزه کنند. 

موسوی با اشاره به پیشینه حزب‌الدعوه و مجلس اعلی در رابطه با جمهوری اسلامی ایران گفت: برخلاف راهبردهای عمار حکیم رابطه مالکی با ایران و خط مقاومت در منطقه بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل خشم عربستان از نوری‌المالکی موضع‌گیری‌های منطقه‌ای اوست و به نظرم شورای عالی امنیت ملی باید روی این مسائل کار کند. 

این کارشناس امور استراتژیک افزود: تاکنون معادلات منطقه به نفع امنیت ملی ایران پیش رفته و این درحالی است که کشورهای همچون قطر و عربستان تلاش‌های گسترده‌ای را علیه امنیت ملی ما در عراق انجام دادند. 

وی تأکید کرد: مسئولان جمهوری اسلامی بسیار هوشمندانه عمل کرده و با تدبیرهای خود این توطئه‌ها را خنثی کردند. 

این کارشناس امور استراتژیک در پایان خاطر نشان کرد: ماندگاری بشاراسد در سوریه و نوری‌المالکی در عراق یک فاجعه برای امنیت ملی عربستان به حساب می‌آید. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مقاومت ، منطقه ، عمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار