مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاهی از آثار اعضای خانه هنرمندان صنایع دستی تبریز در خانه پروین اعتصامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، فرزین حقپرست در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه در کنار سایر برنامه های در نظر گرفته شده به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در تبریز برپا می شود.

حق پرست با اشاره به اهمیت صنایع دستی و لزوم پرداخت بیش از پیش به آن افزود: میراث فرهنگی تنها شامل ابنیه و اماکن تاریخی نیست بلکه وسایل و آلات صنایع دستی نیز بخش مهمی از میراث ما را تشکیل میدهد که سینه به سینه تا امروز منتقل شده اند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی قدمتی به اندازه تاریخ زندگی بشر دارد و انسان از ابتدا توانسته نسبت به ساخت وسایل و آلات دستی اقدام کند، تصریح کرد: این وسایل بعدها به تزئینات و ظرایفی آراسته شدهاند و تنوع و زیبایی کنونی را یافتهاند که لازم است با راههایی همچون برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی نسبت به حفظ این میراث ارزشمند و معرفی آن به عموم مردم بکوشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجانشرقی با اشاره به آثار این نمایشگاه تصریح کرد: حکاکی روی نقره، ملیله نقره، ورنی بافی، معرق چوب، منبت چوب، سفال و سرامیک، نگارگری، تذهیب و زیورآلات سنتی بخشی از رشته های صنایع دستی هستند که در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار میگیرند.

حق پرست خاطر نشان کرد: این نمایشگاه 29 اردیبهشت تا 3 خرداد از ساعت 10 صبح تا 13 و ساعت 16 تا 20 آماده بازدید علاقمندان و هنردوستان است.

یادآور میشود، خانه پروین اعتصامی در خیابان فارابی شمالی (چایکنار)، پایینتر از شهرداری منطقه یک، کوچه پروین اعتصامی قرار دارد.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: صنایع ، دستی ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.