یک کارشناس گفت: روند بازار بورس به طور کلی نزولی بوده و علت این روند می‌تواند تصمیمات مجلس شورای اسلامی و رشد 30 تا 35 درصد شاخص‌های بورس باشد.

محمد اقبال‌نیا کارشناس بورس اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: در سال گذشته تصمیمات مجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش قیمت شاخص‌های بورس و بورس دارای تأثیرات مثبتی بر روی شاخص‌ها گذاشته ولی در یکسال آتی نباید انتظار افزایش شاخص‌های بورس را داشت؛ در سال گذشته با وجود تورم و افزایش نرخ دلار شاخص بورس هم خودش را با این دو پارامتر تطبیق داد و عقب‌ماندگی خود را نسبت به نرخ دلار و تورم جبران کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین در سال آتی که نرخ دلار و تورم کنترل شده افزایش بورس هم روند منطقی‌تری را طی خواهد کرد و ما باید راجع به بازدهی 30 تا 35 درصد سالانه در بورس تدبیر کنیم چون این بازده متوسط است و ممکن است یک سال کمتر یا بیشتر شود؛ کسانی که می‌خواهند در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند باید با تحلیل و کارشناسی و صبر و حوصله اقدام به خرید سهام نمایند.
 
وی افزود: در بازار بورس سال آتی شاخص‌های بورس رشد زیادی نداشته و حتی نسبت به پایین سال قبل با کاهش هم روبه‌رو شده‌اند و اگر به شاخص‌ها توجه نماییم در این میان سهام‌هایی هم بودند که به رشد خوبی رسیده و پیشرفت کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نزولی ، شاخص ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار