دکتر عباس پور، در دیدار با هیأت دانشگاهی لهستانی گفت: واحد علوم و تحقیقات، آماده فعالیت در بالاترین سطح برای بهره مندی هرچه بیشتر از فرصت ارتباط با دانشگاه های برتر جهان است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر علی عباس پور رئیس این واحد دانشگاهی تبادل اساتید و دانشجویان در رشته‌هایی چون مهندسی مکانیک، مهندسی هسته‌ای، مهندسی الکترونیک و از سرگیری همکاری‌ها با پروژه سلام طرح ارسموس موندوس را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات، آماده فعالیت در بالاترین سطح و به کارگیری تمامی قوا به منظور بهره مندی هرچه بیشتر از فرصت ارتباط با دانشگاه های برتر جهان و پیگیری اهداف بین المللی این واحد دانشگاهی است. 

پروفسور نواک، معاون پژوهشی دانشگاه ورشو نیز در این دیدار واحد علوم و تحقیقات را زیبا و وسیع توصیف کرد و گفت: بازدید از دانشگاه‌های ایران از جمله واحد علوم و تحقیقات فرصتی مغتنم برای ما  است.  

وی ضمن ابراز خرسندی از آغاز دور جدید همکاری های واحد علوم و تحقیقات با طرح ارسموس موندوس، گفت: همکاری با برنامه سلام، با توجه به ایجاد امکان همکاری بین المللی برای دانشگاه‌های جهان، اهمیت ویژه ای دارد.    

پروفسور نواک، با اشاره به حضور دانشگاه ورشو در میان 3درصد از بهترین دانشگاه‌های برتر دنیا، گفت: دانشگاه ورشو درصدد ارتقای سطح کیفی و بهبود بیش از پیش رتبه خود در رنکینگ‌های بین المللی است. 

وی وضعیت دانشگاه ورشو در رشته زبان در کلیه مقاطع تحصیلی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: دانشگاه ورشو، علاوه بر زبان های رایج مانند انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، امکان تحصیل در زبان هایی چون چینی، کره‌ای، زبان‌های رایج در کشورهای خاورمیانه، آفریقایی و غیره را نیز فراهم می‌کند.

معاون پژوهش دانشگاه ورشو، فعالیت این دانشگاه را در حوزه علوم اجتماعی از نقاط قوت این دانشگاه دانست و گفت: برنامه‌های بین المللی دانشگاه ورشو همچون جذب دانشجو از ملیت‌های گوناگون، برپایی پایگاه در کشورهای خاورمیانه مانند سوریه، لبنان و مصر حائز اهمیت است و علاوه بر فعالیت های بین المللی، دانشگاه ورشو با ارتقای سطح علمی خود در رشته‌هایی چون فیزیک، ریاضی فیزیک، فیزیک پلاسما، شیمی، بیولوژی و غیره، حضوری چشمگیر در عرصه‌های جهانی دارد که قرارگیری در رتبه ای میان دانشگاه‌های استنفورد و MIT در رده بندی رشته برنامه‌ریزی ریاضی از این جمله است.  

پروفسور نواک، با بیان اینکه دانشگاه ورشو قدمتی200ساله دارد، گفت: امروزه فارغ التحصیلان این دانشگاه در سراسر دنیا در حال کار و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی هستند. تبادل دوجانبه اساتید و بازدیدهای دوره‌ای با دانشگاه‌های خارجی از اولویتهای واحد علوم و تحقیقات است 

دکتر حمیدرضا غفارزاده مدیر کل امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات در این دیدار به تجهیزات و امکانات پیشرفته موجود در این واحد اشاره کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات، دارای ظرفیت بالا برای همکاری با دانشگاه‌های سراسر دنیا است.  

وی ، به سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجلاس شصت و هشتم دانشگاه آزاد اسلامی در اسفند ماه سال گذشته مبنی بر لزوم گشایش دریچه‌های ارتباطی با جامعه بین المللی در کنار توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد، اشاره کرد و گفت: بر این اساس، آینده دانشگاه آزاداسلامی، به صورت یک مرکز علمی و تحقیقی مدرن، در سطح بالا و همراه با گسترش روزافزون همکاری‌های بین المللی ترسیم شده است. 

دکتر غفارزاده با بیان اینکه جذب اعضای هیأت علمی توانمند و متخصص در راستای ارتقای کیفی واحد علوم و تحقیقات است، ادامه داد: علاوه بر ارتقای سطح کیفی واحد، امضاء تفاهم نامه با سازمان علمی و فرهنگی یونسکو، از سرگیری همکاری‌ها با برنامه ارسموس موندوس و برنامه هیأت دانشگاه ورشو برای بازدید از این واحد دانشگاهی، از جمله تلاش‌های انجام گرفته برای گسترش ارتباط واحد علوم و تحقیقات با مراکز آکادمیک و علمی جهان است.

مدیر کل امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر لزوم حرکت سنجیده و گام به گام این واحد دانشگاهی برای توسعه ارتباطات بین المللی، تصریح کرد: برنامه‌هایی چون بازدید هیأت های علمی خارجی، اعطای چند فرصت پسادکتری مطالعاتی، تبادل دوجانبه اساتید و اعضای هیأت علمی به منظور بهره‌مندی از متخصصان، اعطای مدرک و برگزاری دوره‌های تخصصی مشترک، در دستور کار واحد علوم و تحقیقات قرار دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار