سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از راه اندازی سامانه تجمیع شده داده‌های هواشناسی در استان خبر داد و گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور بعد از سازمان هواشناسی کشور در استان ما مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


محسن قاسمی با اشاره به راه اندازی سامانه تجمیع شده داده های هواشناسی از سطح زمین تا سطوح فوقانی جو به همراه تولید و پردازش نقشه های عددی و تصاویر ماهواره ای و رادارهای هواشناسی کشور در مرکز پیش بینی هواشناسی استان، گفت: سامانه Messir Visionپس از سازمان مرکزی هواشناسیبرای اولین بار در استان کرمانشاه نصب و راه اندازی شده است.


وی اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این سامانه را یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این سامانه توسط شرکت فرانسوی "کوروبور" تهیه و برای اولین بار در سازمان هواشناسی کشور نصبشد.


به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه این نرم افزار تمام داده های مورد نیاز بخش پیش بینی جهت پایش هوای حاضر نیم کره شمالی و نیز داده های آرشیوی ورودی مدل های مختلف عددی را نیز در اختیار کارشناسان قرار می دهد تا با سهولت وضعیت جوی را کنترل و پایش نموده و در صورت نیاز علاوه بر تهیه پیش بینی های سه تا هفت روزه، اطلاعیه ها و اخطاریه های لازم را نیز تهیه و ارسال نماید.


قاسمی ارایه کلیه ابزارهای استاندارد بین المللی مورد نیاز برای صدور پیش بینی شامل مدل های عددی پیش بینی هوا از سه تا هفت روز آینده، تصاویر کلیه ماهواره های هواشناسی و رادارهای نصب شده در کشور و نیز نمایش کلیه داده های پایش شده در ایستگاه های هواشناسی نیم کره شمالی و فرودگاه های موجود در این قسمت از جهان به صورت لحظه ای و آنلاین را نیز از دیگر قابلیت های این سامانه دانست./س


برچسب ها: کرمانشاه ، سامانه ، داده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.