مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از پیش بینی اجرای عملیات خاکورزی حفاظتی در سطح 72 هزارهکتار از زمینهای کشاورزی این استان در سال 93 خبر داد.

محمد صبور در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: کشاورزی حفاظتی به مجموعه فرایندهائی گفته می شود که موجب حاصلخیزی خاک و حفاظت منابع پایه تولید می گردد.

وی افزود: در این روش کاهش تردد ماشین آلات کشاورزی در سطح مزرعه سبب کاهش هزینه های تولید، افزایش مواد آلی ، حفظ بقایای گیاهی در سطح خاک ، کاهش تبخیر و صرفه جویی در مصرف آب می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص کشت نشایی افزود :امسال دوهزار و 500 هکتار کشت نشایی در استان انجام می شود.

صبوراظهارکرد: با هدف افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب و از طرفی کاهش سمپاشی در محصولات سبزی و صیفی توسعه کشت نشائی صیفی جات در خراسان رضویدر حال انجام می باشد.
وی ادامه داد : نشاء در محیط گلخانه تولید شده وپس از مستعد شدن شرایط اقلیمی به محل اصلی انتقال می یابد در حال حاضر برای محصولات خربزه ، طالبی ، گوجه فرنگی ، کاهو ، هندوانه و ... از این روش استفاده می شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته در سطح یک هزارو 700 هکتار کشت نشایی در استان انجام شده است.

انتهای پیام//س

برچسب ها: خاکورزی ، حفاظتی ، عملیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.