کارشناس دفتر سلامت نوجوانان و مدارس وزارت کشور در همایش ملی برنامه‌های سلامت نوجوانان و مدارس در شیراز گفت: برای آشنایی نوجوانان با خطرات احتمالی که سلامت آنها را تهدید می کند، اضافه کردن واحد درسی مهارت‌های زندگی به فهرست واحد های آموزشی ضروری است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ ابوالقاسم رضوانی از اعتیاد، کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب، خشونت و رفتارهای جنسی خارج از چارچوب به عنوان تهدیدهای در کمین نوجوانان نام برد .

وی با اشاره به اینکه ارتباط و هماهنگی مستمر آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بهبود وضع بهداشت و سلامت مدارس را به همراه دارد، افزود: باید از فروش نوشیدنی و ساندویج دست ساز و غیر بهداشتی، پفک و چیپس در مدارس جلوگیری شود.

کارشناس دفتر سلامت نوجوانان و مدارس وزارت کشور همچنین در زمینه سلامت نوجوانان ادامه داد: وجود روان‌پزشک ، جامعه‌شناس و مربی آموزش مسائل دینی درمدارس برای آموزش و جهت‌دهی افکار نوجوانان ضروری است.

مقدمی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیرازهم در این همایش افزود: با حضور کارشناسان شرکت کننده برای سلامت نوجوانان و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت می گیرد.

کارشناس مسوول سلامت نوجوانان و مدارس فارس هم در این همایش از بسته شدن بوفه‌های مدرسه در صورت بروز تخلف و توزیع مواد غذایی غیراستاندارد خبر داد.

بخشی‌زاده با بیان اینکه غذاهای صنعتی پیش از ورود به مدارس باید بررسی شوند و مورد تایید وزارت بهداشت قرار گیرند ادامه داد: مدارسی که دچار تخلف شوند در مرحله نخست اخطار شفاهی، مرحله دوم اخطار کتبی و در مرحله آخر به آموزش و پرورش معرفی می شوند تا درباره آنان تصمیم گرفته شود.

وی گفت: باید با دادن ستاره و امتیاز به مدرسه هایی که به تغذیه سالم اهمیت می دهند ،آنها را تشویق کرد.

بخشی زاده افزود: در این زمینه 27 درصد از مدارس فارس پنج ستاره و 26 درصد چهار ستاره دریافت کردند و مدارسی نیز وجود دارند که ستاره‌ای دریافت نکرده اند.

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و مدارس فارس ادامه داد: در سال تحصیلی 91- 92 مراکز بوفه حدود 11 مدرسه دراستان فارس به دلیل رعایت نکردن قوانین فروش تغذیه بسته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.