معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: نظام آماری کشور در رسیدن به نقطه مطلوب و کیفی نیاز به اصلاح دارد که باید متولیان امر در این زمینه آستین بالا بزنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد باقر بهشتی دیروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی و برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه در سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: مهمترین برنامه‌ای که امسال در این بخش اجرایی و عملیاتی می‌شود طرح سرشماری شاغلان و فعالان بخش کشاورزی، تولیدات و قابلیت‌های این بخش در استان است که با همکاری مرکز آمار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور در سال 1335 انجام شده و مرکز آمار نیز در سال 44 تأسیس شده است، خاطر نشان کرد: هر 10 سال یک بار آمارگیری و نمونه‌گیری در این کشور انجام شده که امروزه این عناوین تمام شماری و نمونه‌گیری با عنوان سرشماری مورد توجه قرار می‌گیرد.

بهشتی از آمار به عنوان مبنای دقیق در تصمیم‌گیری‌ها یاد کرد و افزود: اینکه پیش‌بینی شده بود در سال 93 کل تولیدات بخش کشاورزی در این استان به دو میلیون تن می‌رسد، براساس آمار و ارقام به دست آمده از ظرفیت بخش کشاورزی در سال 82 بود و یا اینکه ادعا شده 105 هزار نفر در بخش کشاورزی شاغل هستند که تنها پنج هزار و 200 نفر از آنها بالاتر از دیپلم سواد دارند آمار و ارقامی است که بر مبنای آن تصمیم‌گیری‌ها انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در ادامه با بیان اینکه در کشورمان همچنان آمار و اطلاعات دچار مشکلاتی بوده و اصل برخی از این آمار اشکال دارد، بیان کرد: البته این اشکالات مربوط به نحوه تهیه پرسشنامه‌ها و متصدیان جمع‌آوری اطلاعات و هم ارائه آمار از سوی مردم است که باید بر پایه درست و صحیح انجام شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، اصلاح ، نظام ، آماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.