قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: امسال بیش از 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح شده و اقساط‌بندی آنها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ احمد اصغری مهرآبادی دیروز در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح شده که 700 هزار واحد آن تحویل و قرار است 700 هزار واحد دیگر نیز امسال تحویل متقاضیان شده و اقساط‌بندی واحدهای مسکن مهر شروع شود.

وی با بیان اینکه برخی از رکودها در مسکن مهر ناشی از سوء مدیریت‌ها و یا اختلاف نظر مالی تعاونی‌ها با پیمانکاران و پرداخت نشدن مبالغ اولیه از سوی صاحبان مسکن مهر است، گفت: ما تمامی این مشکلات را جمع‌بندی کردیم و در قالب کارگروه خدمات زیربنایی از وزارت نیرو، ارتباطات و نفت خواسته‌ایم تا نسبت به تکمیل زیرساخت‌ها اقدام لازم را انجام دهند و قرار است به زودی با جمع‌بندی ارقام مورد نیاز در این حوزه معاون اول رئیس جمهور از هیئت وزیران مصوبه‌ای را بگیرد که بتوانیم با تکمیل نواقص تا پایان سال 94 همه طرحها را تحویل دهیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با بیان اینکه یک میلیون و 950 هزار واحد مسکن مهر در کشور به مرحله سفت‌کاری و یک میلیون و 520 هزار واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده است، افزود: 80 درصد مشکلات مسکن مهر متوجه 16 استان و 20 درصد متوجه 15 استان کشور است که اردبیل با کمترین مشکل در ردیف دوم استان‌هاست.

وی از افزایش رقم تسهیلات پرداختی از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: امکان کاهش دوران مشارکت و به حساب نیاوردن این دوران در مهلت تعیین شده برای بازپرداخت تسهیلات در مدت 20 سال امکان‌پذیر نیست ولی سعی و تلاشمان بر این است تا با دادن تنفس شش ماهه تا یک ساله متقاضیان مسکن مهر را راغب به پرداخت اقساط بانکی کنیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، افتتاح ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.