معاون وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه بندی معلمین به منظور استفاده از نیروی انسانی متعهد و پویا و بهره‌مندی بهتر از نظام تعلیم و تربیت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  بیرجند، محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر شنبه در  نخستین همایش ملی رسالت و نقش دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلم متعهد و متخصص که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد دانشگاه فرهنگیان برای تحقق اهداف متعالی خود نیاز به زیر ساخت های لازم دارد و باید مسئولان برای رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکل فضا ساختمانی دانشگاه فرهنگیان بیرجند، افزود: مسئولین استانی  برای رفع مشکل فضا ساختمانی دانشگاه فرهنگیان از تمام توان خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای خروجی‌های بسیار مثبت در امر تعلیم و تربیت است، گفت: یکی از وظایف دانشگاه فرهنگیان  تامین نیروی انسانی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

دیمه ور بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش دانشگاه فرهنگیان بسیار نقش سازنده‌ای است و مطابق با اقتضای زمان اهداف کلان تربیت انسان متعهد متخصص و تربیت مسائل اعتقادی پیش می‌رود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز تربیت معلمین است، اظهار کرد: معلمین الگو واقعی دانش آموزان می باشند و انتظار این است طوری رفتار و کردار داشته باشند که رفتارشان به دانش آموزان منتقل می شود یک رفتار پسندیده و قابل قبول باشد.

وی یادآورشد: اگر می خواهیم نیروی انسانی رشد یافته داشته باشیم باید معلمین علاقمند پژوهشگر داشته باشیم.

دیمه ور با اشاره به اینکه معلمین ما نیازهای نوشنونده باشند، گفت: نیاز نوشنونده مستلزم تغییر در نظام تعلیم وتربیت است که باید از دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد.

سبک زندگی ایرانی و اسلامی در برنامه های تعلیم و تربیت غایب است

وی افزود: در شرائط کنونی پیشرفت علم نیاز است و معلمین ما باید با فناوری روز دنیا آشنا باشند و به از سواد فناوری و تجهیزات و هوشمندسازی آشنا باشند که یکی از ابزار های تعلیم وتربیت و تولید علم به منظور تسریع و یادگیری همین تجهیزات و فناوری هوشمند در مدارس است.

وی تصریح کرد: تکنولوژی باید در خدمت معلمین برای هوشمند سازی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره و عنوان کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی در برنامه های تعلیم  و تربیت غایب است و نیاز است که  باید  در این راستا سبک زندگی اسلامی و مهارت زندگی در دروس دانش آموزان گنجانده شود.

وی با بیان اینکه بهبود استاندارد و کیفیت بخشی می تواند به نظام آموزشی کمک فراوان کند، گفت: در آینده نزدیک طرح نظام رتبه بندی معلیمن به منظور استفاده از نیروی انسانی متعهد و پویا و بهره مندی بهتر از نظام تعلیم و تربیت اجرا خواهد شد.

 
برچسب ها: وزیر ، آینده ، بیرجند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.