فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: اجرای برنامه ها، ترویج و گسترش توریسم، جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی از جمله مواردی است كه در راستای توسعه صنعت گردشگری می تواند مفید باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،  فخری در نشست با مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان گفت: به همت مسئولان زمینه انتقال این اشیای قیمتی و ارزشمند كه سالهاست در موزه تهران نگهدای می شود به كردستان فراهم شده تا در معرض دید همگان قرار گیرد.

وی افزود: به كمك شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز به دنبال احداث موزه مردم شناسی این شهرستان هستیم كه در صورت ساخت موزه سقز این اشیاء به این شهرستان در آینده منتقل می شود.

فرماندار سقز بیان کرد: به همین مناسبت جمعی از مسئولان و معتمدان شهرستان سقز در مراسمی كه در هفته میراث فرهنگی در سنندج برگزار خواهد شد در مراسم رونمایی این اشیا حضور خواهند داشت.

فخری با عنوان اینكه شهرستان سقز با داشتن 350 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی كه 150 اثر از آنها ثبت شده است، خواستار استفاده از ظرفیت های موجود جهت توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار و تدوین بسته های سرمایه گذاری برای رونق صنعت گرشگری در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در شهرستان شد.

وی بیان کرد: استان فرهنگی كردستان به عنوان یکی از منحصر به فردترین استان‌های کشور در مقوله جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری محسوب می شود، زیرا با وجود پیشرفت‌های روز افزون صنعت، خوشبختانه فرهنگ بومی این منطقه به علت ریشه‌های عمیق و باستانی، پویاتر از گذشته به حیات خود ادامه داده و از نظر دارا بودن شرایط خاص فرهنگی از قبیل زبان، لباس و پوشش، جشن‌ها، موسیقی و صنایع‌دستی در جای جای جهان شناخته شده است./س
 

برچسب ها: زیویه ، موزه ، باستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.