کارشناس مسئول آبیاری تحت فشار سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تجهیز حدود پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تا پایان امسال در دست اجراست.

 غلامرضا شماعی با اشاره به تبلیغات سوء برخی استان ها در خصوص مصرف بالای آب در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از نظر اجرای سیستم های آبیاری نوین پس از استان فارس و بر اساس سطح زیر کشت این سیستم ها پس از استان هرمزگان رتبه دوم را دارد.
شماعی تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از 45 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به سیستم آبیاری قطره ای و بارانی مجهز شده است.
وی افزود: حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده که 3.5 درصد از این هکتار به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.
شماعی اجرای طرح های آبیاری تحت فشار سال گذشته استان را حدود 7 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود شدید اعتبارات میزان اجرای این طرح ها در سطح یکهزار هکتار انجام شده است.
کارشناس مسئول آبیاری تحت فشار سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری, همچنین میزان اعتبارات سالانه اجرای این طرح ها در استان را بین 50 تا 100 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی افزود: با وجود استقبال کشاورزان این استان از تجهیز زمین ها به سیستم های نوین و جایگاه ویژه استان چهارمحال وبختیاری در اجرای این طرح ها، کمبود اعتبارات، این استان را با مشکل مواجه کرده است .
شماعی همکاری و توجه بیشتر مسئولان برای اجرای طرح های سیستم های نوین آبیاری در این استان را خواستار شد.
141 هزار و 173 هکتار از زمین های استان چهارمحال و بختیاری به کشت محصولات زراعی و 48 هزار و 221 هکتار به محصولات باغی اختصاص دارد و 90 هزار و 40 هکتار آن نیز آیش است./ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.