رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اختصاص هفت میلیارد تومان برای طرح عظیمی چون شبکه خداآفرین که هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن انجام می‌شود، بسیار ناچیز و حقیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی دیروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: در حالی که میزان بارندگی‌ها به شدت کاهش یافته و در بیله‌سوار به 36 درصد کاهش و در مشگین‌شهر به 23 درصد کمبود به نسبت سال گذشته رسیده که در برخی از تحلیل‌های غیرکارشناسی این رقم چهار تا پنج درصد اعلام می‌شود که واقعاً بی‌انصافی است.

وی خسارت خشکسالی را در شمال استان بسیار شدید و تأسف‌بار خواند و گفت: ما برای برطرف کردن مشکلات و خسارت وارده از محل خشکسالی اکیپ‌هایی را در استان فعال کردیم تا با کار کارشناسی رقم دقیق خسارت وارده را برآورد کرده و از طریق صندوق بیمه کشاورزی بخشی از آنها جبران شود.

سروی جایگاه بخش کشاورزی را در توسعه استان مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و افزود: این بخش محل مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های واقعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بهره‌وری اقتصادی بالا در بخش کشاورزی، مقرون به صرفه بودن تولیدات و سودآوری بالا را از مزایای سرمایه‌گذاری در این بخش بیان کرد و یادآور شد:‌ همچنان کمبود منابع آب به دلیل واقع شدن این استان در کمربند خشک و نیمه‌خشک تهدید جدی است به طوریکه راندمان مصرف آب در شبکه‌های سدها 40 و در شبکه چاه‌ها 50 درصد است که ضرورت دارد با اصلاح شبکه آبیاری این فرآیند تغییر پیدا کند.

وی ضرورت فعال شدن واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را به همراه تکمیل طرحهای نیمه‌تمام بیان کرد و گفت: امسال 800 میلیارد ریال اعتبار جذب استان کردیم تا با پرداخت به پیمانکاران بدهکار طرحهای نیمه‌تمام را تکمیل کرده و یا به راه‌اندازی آنها کمک کنیم به طوریکه تکمیل پایاب پیله سحران، اراضی مستعد کمی آباد، رضی آباد و همچنین شبکه آبیاری اراضی قره قشلاق در کوثر، اراضی مستعد خلخال و همچنین طرح گیلارلو در اولویت است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، سد ، خداآفرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.