مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: : میزان تردد کاروان‌های زیارتی از مرز مهران روزانه 30 کاروان بوده و روزانه تا یک‌هزار و 200 نفر زائر از مرز مهران به سمت عتبات عالیات در قالب کاروان‌های حج و زیارت اعزام می‌شوند.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ حسین نیکروش با بیان این مطلب افزود: در ایام خاص نیز روزی تا 70 کاروان نیز از مرز مهران تردد داشته که می‌توان به ایام نوروز امسال اشاره کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز 75 هزار نفر در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عنوان زائر از مرز مهران عبور کرده‌اند.

نیکروش با اشاره به هزینه سفر زائران ایلامی با دیگر زوار از سراسر کشور گفت:  طرف عراقی توجهی به اینکه زائران ایلامی از یک استان مرزی وارد عراق شده و باید هزینه‌های اقامت و خوراک و ... بر اساس نزدیکی با مرز و ... محاسبه شود، در نظر نمی‌گیرند و خدمات ارائه شده به همه زوار در کشور عراق یکسان بوده و طبیعتا مبلغ یکسانی از آنان دریافت می‌شود و این خدمات بر اساس بسته‌ای است که سازمان حج و زیارت آن را مصوب و نسبت به انعقاد قرارداد تلاش کرده است.

وی ادامه داد: البته کمترین هزینه سفر به عتبات مربوط به استان ایلام و تفاوت هزینه سفر به عتبات برای مردم استان ایلام با استان تهران 80 هزار تومان است و آن هم مربوط به هزینه‌های متغیری است که به عنوان مثال استان تهران هزینه‌های مانند اتوبوس و خورد و خوراک سفر تهران به ایلام را پرداخت می‌کند.

نیکروش اضافه کرد: اما در مجموع پایه قیمت گروه‌های هتلی ما در عراق و خدمات ارائه شده یکسان است و عراق قائل به این نیست که مردم استان ایلام از نقطه صفر مرزی به عراق سفر کرده و به عنوان مثال مردم استان تهران از پایتخت کشور به عراق سفر کرده‌اند./س
 
 
 
 
 
برچسب ها: تردد ، زوار ، مرز مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.