رییس دانشگاه کویت و هیئت همراه او با حضور در شیراز، از بیمارستان نمازی به عنوان بزرگ ترین بیمارستان جنوب کشور دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ دکتر عبدالطیف البدر، رییس دانشگاه کویت و هیئت همراه، با ساختار بیمارستان نمازی و نحوه خدمت رسانی در این بیمارستان آشنا شدند.

دکتر رضا جویبار، رییس بیمارستان نمازی شیراز در این نشست با اشاره به موقعیت و قدمت این بیمارستان، تصریح کرد: بیمارستان نمازی، بزرگ ترین بیمارستان منطقه جنوب کشور و دومین بیمارستان بزرگ ایران، دارای 58 بخش درمانی، اعم از بستری و پاراکلینیکی است.

وی با بیان اینکه بیمارستان نمازی شیراز در تقسیم بندی وزارت بهداشت، موفق به دریافت درجه 3B شده است، گفت: این درجه، بالاترین سطح فوق تخصصی بیمارستانی است، هم چنین در این بیمارستان، 9مرکز پژوهشی فعالیت دارند که برخی به صورت مستقل هستند.

رییس بیمارستان نمازی ادامه داد: بیمارستان نمازی دارای 756 تخت و دو هزار و 400 نیرو بوده و روزانه 18هزار نفر وارد محوطه این بیمارستان می شوند.

دکتر جویبار افزود: بخش‌های آموزشی این بیمارستان، به دو صورت ویژه و عمومی بوده که بر همین اساس، تعداد نیروهای هر تخت بیمارستانی نیز متفاوت بوده، بعضی بخش ها دارای نیروهای آموزشی و درمانی و مواردی نیز تنها به صورت درمانی است.

در ادامه این نشست، رییس دانشگاه کویت و هیئت همراه، پرسش‌هایی در خصوص چگونگی آموزش و خدمت به نیروها در این بیمارستان، هم چنین نسبت اساتید، دانشجویان و کارکنان و پیشرفت‌های علمی این بیمارستان مطرح کردند که توسط رییس بیمارستان نمازی پاسخ داده شد.

رییس دانشگاه کویت و هیئت همراه پس از برگزاری این نشست، به بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز رفته و ضمن دیدار با رییس این بخش، دکتر ملک حسینی، از کیفیت خدمات و پیشرفت‌های پزشکی این بخش استقبال کردند.

بخش آنژیوگرافی بیمارستان نمازی، دومین ایستگاه بازدید این هئیت کویتی بود که رییس بیمارستان نمازی با اشاره به دو قسمت عمومی و قلب این بخش درمانی، توضیحاتی در خصوص ارائه خدمات ویژه آنژیوگرافی در این بیمارستان ارائه کرد.

رئییس دانشگاه کویت و هیئت همراه او در ادامه به مرکز تحقیقات میکروب‌شناسی بالینی استاد البرزی در بیمارستان نمازی رفته و با نحوه عملکرد این مرکز آشنا شدند.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات میکروب‌شناسی بالینی استاد البرزی، این مرکز  در سال 1380، شرايط احراز قطب هاي علوم پزشكي كشور را به دست آورد و به عنوان قطب ميكروب شناسي كشور معرفي شد و زمينه فعاليت مركز نیز بررسي باليني، اپيدميولوژي، آزمايشگاهي و مولكولي عوامل اتيولوژيك بيماري هاي عفوني است.
 
دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه کویت تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه کویت، به عنوان بزرگترین دانشگاه حوزه خلیج فارس، تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

در نشست مشترکی که میان رییس و اعضای هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رئیس دانشگاه کویت و هیئت همراه او برگزار شد، طرفین با تاکید بر قرابت جغرافیایی با یکدیگر، رفت و آمدهای فراوان میان استان فارس و کشور کویت و هم چنین پتانسیل بالای این استان در زمینه علوم پزشکی و درمانی، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با مثبت ارزیابی کردن حضور این هیئت کویتی در کشور ایران و به ویژه استان فارس، تصریح کرد: در این دیدار در خصوص تبادل دانشجویان دوره‌های فوق تخصصی و فلوشیپ، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در آینده نزدیک تحقق یابد.

دکتر محمدهادی ایمانیه بیان داشت: امضای این تفاهم نامه این دو دانشگاه را به یکدیگر نزدیک تر ساخته و سبب تبادل دانش طرفین و رشد جایگاه علمی هر کدام از طرفین در منطقه خواهد شد.

رییس دانشگاه کویت نیز در این نشست با بیان اینکه نظر بسیار مثبتی نسبت به سطح علمی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به ایران یافته است، تصریح کرد: دانشگاه کویت با بسیاری کشورها و مراکز تحقیقاتی دنیا ارتباط برقرار کرده است و هم اکنون نیز در پی افزایش سطح تعاملات با ایران و دانشگاه های معتبر این کشور است.

دکتر عبدالطیف البدر افزود: امیدواریم دریاهای میان دو کشور فاصله ای میان ما ایجاد نکند و با افزایش دوستی های طرفین، دو کشور آینده درخشان تری در زمینه امور علمی داشته باشند.

وی پژوهش و تحقیق را استخوان بندی همه فعالیت های علمی عنوان کرد و گفت: این دو دانشگاه در این زمینه می توانند موجب تکامل یکدیگر بوده و سبب ارتقاء سطح علمی طرفین در زمینه های مختلف شوند.

رییس دانشگاه کویت دو کشور ایران و کویت را کشورهای دوست و همسایه  دانست و با اشاره به بازدید از بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز و مشاهده قابلیت های این بخش درمانی، ابراز داشت: امیدواریم در آینده این خدمت پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کویت ارتقاء یابد.

دکتر البدر یادآور شد: علاوه بر پیوند کبد، این دو دانشگاه می توانند در زمینه‌های مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند.

در این نشست که با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دفتر رییس این دانشگاه برگزار شد، ضمن معرفی بیشتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دستاوردهای علمی، پژوهشی و درمانی این دانشگاه، اساتید برجسته دانشگاه در حوزه های مختلف معرفی شدند و در پایان نیز تفاهم نامه همکاری با تاکید بر گسترش زمینه های علمی موردنظر هریک از طرفین و تبادل دانشجو، منعقد شد.

گفتنی است: رییس دانشگاه کویت و همراهان وی در سفر به ایران، به شهرهای مشهد، اصفهان و تهران سفر کرده و در دیدار از دانشگاه های مختلف این شهرها، چند تفام نامه همکاری امضا نموده اند که شهر شیراز، آخرین مقصد این هیئت بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.