دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه‌ای تاکید کرد اتحادیه عرب و سازمان ملل در مورد پرونده سوریه به طور کامل شکست خوردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"نبیل العربی" در مصاحبه با روزنامه الحیات با اشاره به اینکه دبیرخانه اتحادیه عرب هیچ‌گونه درخواستی از کشورهای عضو این اتحادیه در مورد مجرم شناخته شدن گروه اخوان المسلمین دریافت نکرده است گفت: نشست وزرای دادگستری و کشور ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی دو هفته دیگر برگزار شده و شاید موضوع اخوان المسلمین هم در این نشست مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود تصریح کرد: اتحادیه عرب، سازمان ملل، دولت سوریه و مخالفان در پرونده بحران سوریه شکست خوردند و هیچ طرفی خواه عربی و خواه کشورهای عضو شورای امنیت در این موضوع موفقیتی به دست نیاوردند.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: همه روزه شهروندان سوری چه از مخالفان و چه از هواداران دولت کشته می‌شوند و این موضوع بر شکست ما تاکید دارد.

"نبیل العربی" در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه حل و فصل بحران سوریه به دست دو گروه مخالف و نظام این کشور است و تداوم کشتار به افزایش خشونت منجر شده و باید آتش بس برقرار شود گفت: تمامی نزاع‌های بین المللی به برقراری اتش بس و آغاز مذاکره منتهی شده و باید این موضوع هرچه سریعتر آغاز شود.

وی با بیان اینکه اتحادیه عرب در شش ماه نخست بحران سوریه برای حل این بحران تلاش کرد اما نتوانست و این پرونده را بخ شورای امنیت ارجاع داد افزود: اما با این وجود شورای امنیت از دو سال گذشته هیچ کاری در این مورد انجام نداد و پ از آن اتحادیه عرب پیام‌های رسمی زیادی به دبیرکل سازمان ملل و رییس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرد و خواستار برقراری آتش بس در سوریه شد اما تمامی افرادی‌که بر روی کره زمین بودند در ایجاد حل و فصل بحران سوریه شکست خوردند.

اتحادیه عرب همچنین در مورد سرنوشت مذاکرات صلح بین فلسطین و اسراییل گفت: بحران فلسطین موضوع مرکزی و مهمی برای کشورهای عربی است و اشغالگری اسراییل به وضوح و صراحت آخرین سنگر استعمار در قرن 21 به شمار رفته و ما باید آن را پایان دهیم و این امر شدنی است.

وی افزود: فلسطینی‌ها با آمریکا ارتباط دارند و نماینده این کشور بر مذاکرات صلح نظارت داشته و شاید تحولات جدیدی در این باره رخ دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار